ДДС върху корабното гориво прави речния бизнес неконкурентен

ДДС върху корабното гориво прави речния бизнес неконкурентен

Заместник-министърът на транспорта Камен Кичев /в близък план/ бе в Русе, за да чуе проблемите на речния бизнес
Заместник-министърът на транспорта Камен Кичев /в близък план/ бе в Русе, за да чуе проблемите на речния бизнес
Плащането на данък добавена стойност върху корабните горива и отражението на този факт върху конкурентноспособността на българския речен транспорт се обсъжда в Русе на извънредно заседание на консултативния съвет по воден транспорт. Той е орган към министерството на транспорта. 
Заради тълкуване на европейска директива и налагане на ДДС върху тези горива българските корабособственици купуват гориво от трети страни, стана ясно от изявлението на заместник-министъра на транспорта Камен Кичев. Той е в Русе, тъй като ръководи консултативния съвет, както и за среща с новоучредената Българска дунавска камара.
Проблемът е възникнал от началото на тази година, поради неправилно, според българските корабособственици, тълкуване на европейската директива за вътрешните европейски водни пътища. В разбирането у нас се приема, че Дунав е вътрешен европейски воден път и върху горивата вече се налага ДДС, което не така, защото реката навлиза и на територия извън Европейския съюз.
 
От новоналожения данък корабоплаването ни е станало много по-скъпо, а и всички кораби са започнали да се снабдяват с 20% по-евтини горива в Украйна и Сърбия, коментира заместник-министърът.
Днес в Русе консултативният съвет ще изработи два варианта за излизане от неблагоприятното положение. Те ще бъдат съгласувани с министерствата на финансите и на икономиката и предложени на Европейската комисия. През април се очаква първа експертна среща по проблема в Брюксел, допълни Камен Кичев.