Пролет 2010 - сезонът на PR конкурсите

Пролет 2010 - сезонът на PR конкурсите

Пролетта ще премине под знака на конкурсите за PR агенциите, след като две браншови организации обявиха събирането на заявки за PR състезания през изминалата седмица. Българската конфедерация за връзки с обществеността (БКВО), която обединява три професионални асоциации в сферата - Българско дружество за връзки с обществеността (БДВО), Асоциацията на имиджмейкъри и специалисти по връзки с обществеността (ИМАГИНЕС) и Българска академична асоциация по комуникации (БААК) - подготвя 10-ото издание на "PR приз", а Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА) организира за първи път конкурса BAPRA Bright Awards.
Наградите на БАПРА си поставят за цел да отличат най-добрите кампании, реализирани от PR агенции през изминалата календарна година, като участниците могат да попълват документите си на страницата на организацията (www.bapra.bg) до 4 април.
Подадените заявки ще бъдат оценявани изцяло от международно жури, чийто председател ще бъде Пол Холмс, един от най-популярните анализатори на PR пазара, създател на едно от най-влиятелните PR издания в света The Holmes Report и организатор на международния PR конкурс SABRE. 
По думите на председателя на БАПРА и изпълнителен директор на PR агенция M3 Communications Group Максим Бехар привличането на чуждестранни PR специалисти като жури е възможност за сверяване на часовниците и стимулиране на развитието на PR пазара в България.
Кампаниите, участващи в BAPRA Bright Awards, ще се състезават в общо шест категории - "Кампания за устойчиво развитие", "Специално събитие", "Иновативна кампания", "Кампания, реализирана от вътрешен отдел", "Комуникационна кампания на годината" и "Агенция на годината" – като най-голяма тежест при оценяването им ще имат иновативността и постигнатите резултати. 
"Надяваме се, че ще видим най-умните неща от изминалата година, защото в PR за разлика от рекламата не може да се адаптират кампании", коментира управляващият директор на PR агенция APRA Porter Novelli Любомир Аламанов.
В същото време създаденият от БДВО "PR приз" ще празнува своето юбилейно издание през тази година и за целта организаторите предвиждат освен 15-те традиционни категории в конкурса да бъдат връчени и специални награди за принос в развитието на PR професията през изминалото десетилетие. 
По традиция журито на състезанието ще бъде съставено от академични специалисти, представители на PR бизнеса и медиите и чуждестранни експерти. Тази година на "PR приз" ще гостуват преподавателят по PR техники в Университета в Катаня, Италия, и член на борда на Глобалния алианс Аманда Джейн Сучи, както и проф. дфн Георгий Почепцов – преподавател по теория на комуникациите в Мариуполския университет, Украйна, и първият президент на първата PR асоциация в Украйна. Председател на журито ще бъде Аня Павлова, която оглавява PR агенцията CNR communication и Асоциация ИМАГИНЕС.
Както всяка година конкурсът ще се проведе в два етапа – в първия ще се подават заявки, а във втория ще се отсяват най-добрите кандидатури. Участващите PR агенции, медии, институции, организации и компании имат време до 8 април да подготвят документите си за участие.
V+O България обяви партньорството си с комуникационната агенция Tipik

Българската PR агенция V+O се присъедини към мрежата на белгийската комуникационна агенция Tipik заедно с още 25 PR компании от цяла Европа, като първият им съвместен проект ще бъде организирането на конкурс на генерална дирекция "Икономически и финансови въпроси" на Европейската комисия. Идеята на партньорството е както да се обменя опит между пазарите, така и да се подпомага реализирането на събития за различни паневропейски проекти. Tipik е една от най-популярните комуникационни  и лобистки компании, базирани в Брюксел, част от международната група Sword. Агенцията е работила с Европейската комисия, НАТО и Европейския парламент.