Покупките през интернет се увеличават

Сигурността на онлайн пазаруването е ключов въпрос Все още обаче близо 21% от картодържателите изобщо не използват глобалната мрежа |
Притежателите на банкови карти в България стават все по-активни интернет потребители. Освен това имат голям интерес да използват плащания през мобилен телефон. Това показва изследването MasterIndex България, поръчано от MasterCard Europe.
Резултатите от него сочат, че 79% от картодържателите използват интернет и повече от 9/10 от тях обикновено ползват интернет у дома, а почти половината - на работното място. Това показва, че значителна част от картодържателите имат достъп до интернет както вкъщи, така и на работа.
Според резултатите от изследването интернет е важна част от начина на живот на българските картодържатели - 62% използват интернет всеки ден, а 11% са онлайн няколко пъти седмично. Средната честота на използване на интернет е 25.1 пъти на месец за картодържателите, които ползват глобалната мрежа. Все още обаче близо 21% от картодържателите изобщо не използват интернет.
Оказва се, че активните картодържатели в България са и активни потребители на интернет, което създава добра основа за развитието на електронната търговия в България, коментира Мануел Алексе, вицепрезидент "Развиващи се пазари" в MasterCard Europe.
Освен това от изследването става ясно, че най-активните онлайн купувачи са младите хора на възраст между 18 и 24 години – 45%. На второ място е възрастовата група между 25 и 34 години, следвани от поколението между 35 и 44 години и тези между 45 и 64 години.
Сигурността на онлайн пазаруването е ключов въпрос за картодържателите, като 23% от тях са убедени, че пазаруването в интернет е безопасно. Но една съществена част - 41%, заявяват, че не са убедени в безопасността на онлайн пазаруването и не всички картодържатели се чувстват сигурни да използват картите си за покупки в интернет.
Трийсет процента от използващите интернет пазаруват онлайн. Само един процент от тях обаче правят покупки всеки ден. Най-голямата част от тези, които пазаруват в интернет – 30%, го правят няколко пъти годишно, 16 процента – веднъж месечно, а 14 процента – няколко пъти на месец.
Изследването показва, че мъжете са по-активни в онлайн пазаруването от жените, като няма значителни разлики между социалните и регионални категории в България. Средната честота на онлайн пазаруване сред картодържателите е 1.44 пъти месечно.
Ако имаха възможност да използват мобилни плащания (през мобилен телефон), повече от половината от активните картодържатели в България – 53%, биха използвали този начин за плащане на домашните си сметки, 16% биха заредили кредита на мобилния си телефон, а 15% биха закупили билети за културни или спортни събития. От друга страна, 27% от картодържателите не биха използвали разплащателна карта чрез мобилен телефон.