България е сред страните с най-много молове в строеж в Европа

България е сред петте държави в Европа с най-голям обем търговски центрове в строеж през 2009 г. - годината, в която европейският пазар отбелязва рекорден спад от 19%. Данните са от доклада за 2009 г. на Cushman&Wakefield, разпространени от партньора на компанията в България Forton International.
На първите две места в класацията на търговски центрове в процес на изграждане се Русия и Турция |
Според доклада България, заедно с Хърватия, отбелязва най-висок процентен ръст на нови търговски имоти, макар отварянето на голяма част от тях да е отложено за тази година.
"През 2010 г. е планирано да бъдат готови около 300 хил. кв. м нови търговски площи. Това е огромен обем за мащабите на българския пазар," коментира изпълнителният директор на Forton International Сергей Койнов. Той прогнозира, че откриването на част от планираните нови търговски центрове отново ще бъде отложено, защото в условията на криза и свито потребление отдаването под наем на помещенията ще е трудно, дори при падащи наеми.
"Откритите в началото на годината търговски центрове доказаха, че потребителите в големите градове са все още активни. Опасенията и предпазливостта на търговците са свързани с платежоспособността в по-малките населени места," допълва Димитър Киферов, мениджър "Търговски площи" във Forton International.
Развитието на търговските центрове в Европа се забавя съществено, а спадът е най-големият за последните 15 години, е изводът от доклада на "Cushman&Wakefield". През 2009 г. са открити само 7.4 млн. кв. м търговски площи, спадът е с 19 на сто, през тази година се очаква нов спад до 6.1 млн. кв. м. Прогнозата е пазарът да удари дъното през 2011 г.