За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
*****
Неутралнои кои са тия "други" възможни употреби? отчиташ ли "мрежовия ефект"? разходи се до Лондон да проучиш колко се разви жп-транспорта след като беше напълно приватизиран. платени не означава частни. все някой трябва да ги планира тия проекти, институция някаква.. предложения?
*****
Неутралновнимавай с примерите че тая рационалност която ти е толкова любима.. създаде концлагерите.. нищо че беше облечена в други дрешки.. плановико.. заради "ненужни" проекти които се оказват плод на корупция, всички планирани от институции проекти са излишни? или си сигурен че в България има достатъчно бизнесмени и фирми готови да вземат присърце нуждите на гражданите и да се обвържат с дългосрочни инвестиции от такъв род? де ги? аа.. пазара ще проучва, планира и изпълнява... забравих че е вездесъщ.. простете. та какво планира пазара вместо магистрали? давай направо ако имаш нещо конкретно като предложение, иначе няма разлика между теб и гоцето.. : "не, така не става." а как? рационален избор от гледна точка на частна фирма участник на пазара означава печалба. а ти предлагаш всичко да е подчинено на тази.. рационалност? или бъркам? щото сега врътката е на ниво игра с цена за изпълнение на поръчката, а ако оставим на частния интерес да определя и вида на заданието знаеш ли къде стигаме? огромни обеми оръжие което някъде трябва да се ползва, полезни "лекарства" като виагра, стари но удобни техологии като въглеводородите и т.н.
ugi
Рейтинг: 775 НеутралноЗа коментар мисля, че е достатъчно да се припомни доказалата се максима, че от държавния монопол, по-лошо е само частният монопол. Нещо което се е доказало и се доказва непрестанно в България.
*****
НеутралноЗа мен със сигурност часника няма да му е за нищо друго освен да смуче повече пари. Примерно съм на 100% против концесия на АМ "ХЕМУС", че няма друг начин да се премине Стара Планина от софия към северна България. Ако концесионерите са същите като ЧЕЗ, ЕОН или различните ВиК дружества просто нямам думи. Първоначално големи обещания, а после грабеж.
Shlosera
Рейтинг: 174 НеутралноМного хубава статия, която доказва нещо, което видях със собствените си очи. Във Филипините например, няма почти никъде държава... само като регулатор, но не и като инвеститор. Отрежда се земя за квартал от определен тип, където частия инвеститор изгражда цялата инфраструктура и в последствие продава парцелите. В последствие държавата печели от такси, разрешителни и всякакви данъци, а хората живеят в една доста по - добра среда. Инвеститора налага и определени правила - например не можеш да построиш къща, която рязко се отличава от другите или цената на къщата трябва да бъде над определено ниво. Така се създават квартали в които богатите живеят като богати, средната класа живее като средна класа, а бедняците живеят в гета. Просто всичко си знае мястото. Тук искам да подчертая, че БВП на Филипините около 3 пъти по нисък Българския, но там тези правила не се подлагат даже и на коментар - създадени са и всеки ги приема за даденост. И факт - където държавата се грижи за инфраструктурата, средата поразително прилича на нашенската, която сме свикнали да виждаме...
*****
НеутралноДо коментар [#5] от "Shlosera":
Личи си пич, че си шлосер.
*****
НеутралноКакто спомена един колега по-горе - от държавния монопол по-лошо е само частния монопол.
Освен това нещо не виждам опашка от желаещи да инвестират 400-500 милиарда евро в строителството на нова магистрала.
Или ключът от бараката е в подметнатото " държавно ко-финансиране" ?
Хитрец си ти, Афторе, хитрец.
*****
НеутралноЛъчо заслужава поздравления, че се опитва да налага пазарния начн на мислене. Проблемът е когато ролята на пазара се хиперболизира. В България дори Тракия не може да издържи на чисто пазарни начала и държавата трябва да доосигурява търсената от инвеститора възвращаемост на капитала, заради ниския трафик. Какво да кажем за стотиците хиляди улици и междуградски пътища? Освен за летищата (по-малко от 5% от необходимата в пари инфраструктура) частният сектор не може да замести публичните фондове във финансирането на инфраструктурата. А пазарът да "планира" инфраструктурата - сигурно е станало някакво недоразумение.
*****
ВеселоКеф - като в средновековието. Минаваш през земите на местния феодал - плащаш. "Мостнина", "броднина" не са моя измишльотина. Или като в средновековна Германия - замъците на местните "...фюрсти" по Рейн помнят доста, но "ако можеха да говорят".То енергоснабдяването е чуждо, водоснабдяването на повече от1/4 от населението - също, айде господа аборигените с кеф ще си плащат за правото да стъпват по земята. Общините вече по презумпция се държат също като споменатите феодали, време е съвсем да оформим картината.