Китайската "Джили" си осигури достъп до най-модерните технологии

Китайската "Джили" си осигури достъп до най-модерните технологии

Представителите на "Джели" и "Форд" не скриха задоволството си от сделката. И това не е случайно - американската компания се отърва от губещо подразделение, а китайската си осигури достъп до върхови технологии и дилъри в над 100 страни
Reuters
Представителите на "Джели" и "Форд" не скриха задоволството си от сделката. И това не е случайно - американската компания се отърва от губещо подразделение, а китайската си осигури достъп до върхови технологии и дилъри в над 100 страни
По-строгите европейски и американски правила спъват експанзията на китайските марки
Доскоро китайските компании си осигуряваха достъп до върховите технологии в автоиндустрията чрез индустриален шпионаж или чрез своите агенти по световните автосалони. Сделката между "Форд мотор къмпани" и китайската "Джили холдинг груп" (Geely Holding Group) за "Волво" демонстрира един нов подход - покупка на напреднал в технологично отношение, но закъсал финансово производител.
Така платените 1.8 млрд. долара ще се върнат многократно, дори и марката "Волво" да не успее да заеме предишните си позиции на пазара. Според сп. "Тайм" тази сделка трябва да се приеме като предупредителен сигнал, че Китай има амбициите да стане ключов играч на международния автомобилен пазар.
Покупката на "Волво" ще помогне за това по няколко начина. На първо място със сделката най-големият изцяло частен автопроизводител в Китай и 11-и в страната си осигурява плацдарм за атакуване на пазарите в САЩ и Европа чрез 2500 дилъри в над100 страни.
Далеч по-важни от стратегическа гледна точка обаче са достъпът до патентите на шведската марка по отношение на иновациите, придобиването на собствеността на изследователския център на "Волво", както и споменаването на името "Джели" заедно с една от компаниите, поставящи стандартите по отношение на безопасността в автоиндустрията, отбелязва "Лос Анджелис таймс".
Именно провалите на краш естовете и по строгите европейски и американски правила до момента спъват експанзията на китайските марки на световните пазари. С покупката на "Волво" "Джили" вече ще открие тайната на производството на безопасни автомобилни купета, които се деформират така, че да гарантират живота на возещите се в тях.
В колите на шведите могат да се намерят всички съвременни системи за безопасност, включително и уникални технологии като системата, спираща колата при опасност от сблъсък с пешеходец дори без намесата на водача. Да не говорим, че от "Волво" точно започват да внедряват в моделната си гама ново поколение бензинови двигатели, разработка на "Форд".
Те комбинират висока мощност с нисък разход на гориво и влизат и в най-строгите еконорми по отношение на нивата на вредни емисии. Именно модерните мотори са другото, което липсваше на китайските компании, за да се конкурентни, като в момента повечето от тях използват преработени стари, предимно японски, разработки.
Според "Лос Анджелис таймс" покупката на "Волво" ще позволи на "Джили", която към момента се е специализирала в производството на компактни автомобили, да разработи по-големи модели, отговарящи на всички норми за безопасност и екология, при това на конкурентна цена. Не случайно плановете на новия собственик предвиждат към сега действащите заводи на "Волво" в Швеция и Белгия да бъдат открити и нови в Китай.
Това ще позволи намаляване на цената и на моделите на шведска марка с над 80-годишна история, като целта е да бъде прекратена доминацията на "Ауди", БМВ, "Лексус" и "Мерцедес" на местния пазар. Като цяло луксозният сегмент в Китай е нараснал с 29% през миналата година и апетитите към тази ниша на най-големия автопазар в света са големи.