Магистрала "Марица" ще се строи на отсечки от различни фирми

На живо
Заседанието на Народното събрание

Магистрала "Марица" ще се строи на отсечки от различни фирми

Магистрала "Марица" ще се строи на отсечки от различни фирми
Предстои правителството на вземе решение строителството на магистрала "Марица" (Оризово - ГКПП Капитан Андреево) да бъде разделено на четири участъка, а не на един, както е в момента. Това обяви Василка Костадинова, директор на дирекция "Изпълнение на проекти по оперативна програма "Транспорт" в агенция "Пътна инфраструктура", по време на конференцията "Управление и развитие на стратегическата инфраструктура".
Организатор на проявата са "Капитал" и "Строителство Градът". Непостроеният участък от 67 км е разделен на четири отсечки. Търговете за тях са планирани за есента, а строителството трябва да започне следващата пролет. Магистрала "Марица" трябва да е готова до лятото на 2013 г. В момента се работи по отсечката от Харманли до ГКПП Капитан Андреево.
За магистрала "Струма" за тази година са предвидени търгове за проектиране на отсечките от Дупница до Благоевград и от Благоевград до Сандански, каза Костадинова. По думите й средствата ще бъдат осигурени от "Техническа помощ" на оперативна програма "Транспорт". Досегашната практика показва, че за реализирането на един пътен проект - от идеята до пускането в експлоатация, са необходими 6 години, каза Костадинова.
Тази година ще бъде на проектирането на пътища, а 2011 г. на строителството им, каза Иван Бойков, председател на строителната камара. Не ни харесва, че се класират офертите с най-ниски цени, каза "Румен Йовчев", изпълнителен директор на "Мостстрой".
По думите му цената на строителството на мостовете по "Тракия" на отсечката от Стара Загора до Нова Загора е по-ниска от себестойността за изграждане на едно жилище. "Расейването в цените на магистрала "Тракия" се получи, защото компаниите по различен начин оцениха риска", коментира Георги Прегьов, зам.-министър на регионалното развитие.
Той за пореден път увери, че с новия договор за "Тракия" практически е невъзможно увеличаването на цените и сроковете. За 15 години няма пътен проект, който да е приключил на договорената цена и срок, констатира Иван Бойков. Това е така, защото системата за изпълнение на проектите не работи достатъчно надеждно и има вратички, които позволяват цената да бъде манипулирана, каза Прегьов.
"Сименс" предлага GPS система за пътищата и центъра на София

GPS система за таксуване при ползването на пътищата, както и система за таксуване в големите градове, която намалява броя на частните коли, представи "Сименс" по време на конференцията. Въвеждането на GPS система в България за таксуване може да стане на принципа на публично-частното партньорство и би струвало около 200 млн. евро, каза Томас Вилхем, търговски мениджър на "Сименс". Оценката му се основава на опита на компанията по изграждането на GPS системата в Словения, която работи от началото на тази година и обхваща 2500 км магистрали.

Пролетта на миналата година тогавашното ръководство на пътната агенция съобщи, че тол-система чрез GPS постепенно ще замени винетката. Плановете бяха новата услуга да се въведе от концесионер, като предварителните оценки бяха за 500 - 600 млн. лв. "Сименс" предлагат и система чрез видеонаблюдение за платено преминаване през центъра на големите градове. Целта на тази система е намаляване на броя на автомобилите за сметка на обществения транспорт, каза Вилхелм. Такава система има в Лондон и Стокхолм, а скоро предстои да бъде въведена и в Прага.