Европейската индустрия протестира срещу новите цени на желязната руда

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ТИХоЛОВ
    *****
    Неутрално

    Логично е цените на суровините и потреблението им да достигнат нива, съответстващи на скороста им на възстановяване в природата и на нивата на платежоспособно търсене. В момента например автомобилната промишленост произвежда автомобили над потенциала на пазара за автомобили, защото там нормата на печалба е висока за производителите. Такива са производителите от ЕС и САЩ, които реализират свръхпечалби на база неадекватни цени на енергоносители и суровини, без да разчитат предимно на технологичния прогрес в индустриите си. Това позволи на Китай да залее пазарите с евтина и качествена стока. В Китай и Япония нормалната печалба се движи между 20 и 30 % , а в ЕС и САЩ между 60 и 200 % за стоки , които не представлават технологични новости.
    Разбираемо "За разлика от Европа производителите на стомана от Китай и Япония подкрепят новата система на ценообразуване". В тези две държави говорим за реални съотношения и за технологични лидери със собствени силни валути и завиден "международен валутен резерв". Макар и Япония да е в криза вече 20 години, това не беше наречено "световна криза" , а даже се ползват японски антикризисни инструменти , които "измислят" от Г-6. При това Япония запази позициите си на технологичен лидер, без да печата трильони йени. А за йоана на Китай може да се спомене , че е управляем, защото индустрията им е реална и управляема.

  2. 2 Профил на спец
    *****
    Неутрално

    от къде на къде една кифла (важи за целия свят) която продава 5 къщи в годината ще има по-висок доход от миниор които е всеки ден под земята, разбираемо е в един момент пазара да коригира цените

  3. 3 Профил на :)
    *****
    Неутрално

    До коментар [#2] от "спец":
    Ти верваш, 4е някой ще даде на миньора ?

  4. 4 Профил на LeTourneau
    *****
    Неутрално

    Ами щом дават на шофьор на камион (като този на снимката) в Пилбара (западна Австралия) около 100 000-115 000лв. годишна заплата поне им се отпуска малко от душицата . При старите цени печалбите бяха до небето, а сега не ми се мисли.
    Да отиват китайците и да купуват некоя държава в Западна Африка че там желязо бол.

  5. 5 Профил на онбашията
    *****
    Неутрално

    лоша работа, вече не само паплачта, ами и капиталистите почнаха да искат соц.

  6. 6 Профил на инж. Филип
    инж. Филип
    Рейтинг: 180 Неутрално

    До 2 и 3 - кифлата има други плюсове.
    Коментар 1 е доста добър - поздравления. Аз не съм много съгласен, но по-скоро бих се съгласил. Просто ЕС и САЩ свикнаха да консумират твърде дълго време наготово. Първо производителите на петрол се усетиха, сега ще се усетят и останалите. Без значения къде е базирана компанията. Има и друга възможност реалната икономика да прави напук на нереалната т.е. производство срещу банки.

    Гледам доста народ се ориентира към летищата днешно време. Пожелавам им успех!
  7. 7 Профил на Някой си
    *****
    Неутрално

    До коментар [#1] от "ТИХоЛОВ":

    Говориш абсолютни глупости за автомобилостроенето.

    Въобще не давай за пример Китайското такова, защото то е абсолютно копи-пейст на японски/европейски автомобили. На практика китайците изкупуват правата за одъртели разработки на големите и почват да бълват нискокачествени копия.

    Китаец и иновация в автомобилостроенето - що за малоумна глупост? Даже японците не правят иновации, колите им са популярни точно заради своята традиционност и качество на изпълнение. Никакви иновации. Иновациите ги правят европейците и отчасти американците.

    Затова и принадената стойност в един Мерцедес ще 10 пъти по висока от едно китайско говно. Затова и хората са съгласни да платят двойна и тройна цена, защото купуват кола, а не фритюрник.

  8. 8 Профил на Някой си
    *****
    Неутрално

    До коментар [#6] от "инж. Филип":

    И какво като "Пройзводителите" на петрол са се усетили? Ще си затворят кладенците и ще продават само на 500$ барела?

    Колкото повече се вдигат цените на суровините, толкова по бързо ще се върви към алтернативи на сегашни ДВГ.

    И познай кой ще го направи? Няма да са нито китайци, нито руснаци, нито пройзводители на петрол.

    Ще го направят европейци/американци/японци. Просто изчакват ябълката да узрее и да я откъснат. Още е зелена. Интересно обаче тогава чии ще го крепят "пройзводителите" на петрол. Сега е лесно - смучи и продавай.

    Това в пълна сила важи и за рудо-пройзводителите....

  9. 9 Профил на инж. Филип
    инж. Филип
    Рейтинг: 180 Неутрално

    До коментар [#8] от "Някой си":

    То затова Бразилия от вносител на петрол е вече износител от над 20г., защото етанола и биодизела го измислиха марсианците. Процесите са познати от поне 4-50г. да не кажа и повече - просто сега си чешем езиците. Няма технология, която да навлезе в милиони автомобили и да замени петрола. Отделно от петрола излизат хиляди други продукти, като почнеш от битума и стигнеп до пластмасата. Пък и цената на петрола е образна, защото така или иначе 90% от парите се връщат в развитите държави.

    Гледам доста народ се ориентира към летищата днешно време. Пожелавам им успех!
  10. 10 Профил на паметлив
    *****
    Весело

    До 1 ТИХоЛОВ.
    ..."Това позволи на Китай да залее пазарите с евтина и качествена стока..."
    За другото не знам ама това - евтина е но качествена?
    Нещо май си спомняш за китайските кецове от преди 20год.

  11. 11 Профил на Nqkoj si
    *****
    Неутрално

    До коментар [#9] от "инж. Филип":

    етанола и биодизела са само временно решение и това е ясно на всички. Пък и те нищо не променят в един класически ДВГ - просто бъркоча е малко по различен.

    В момента в който обаче петрола мине трайно 200$, класическия ДВГ става неизползваем, защото и етанола и биодизела ще скочат до тази стойност. Тогава и пройзводителите автомобили ще сменят агрегатите. Но дотогава има още време. Пройзводителите на суровини отлично знаят че вдигайки цените сами приближават края си.

  12. 12 Профил на AAA
    *****
    Неутрално

    Напразно закриха Кремиковци!

  13. 13 Профил на Технолог
    *****
    Неутрално

    Нека цената на желязната руда да е колкото може висока, но в никакъв случай не трябва да има споразумения между минните компании.

    То и работниците в хлебозаводите вземат малко пари. Представяте ли си тогава всички да се разберат и да пуснат хляба по два лева.

  14. 14 Профил на Carlin
    Carlin
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Peak OIL
    http://www.lifeaftertheoilcrash.net/

    "Когато БОГОВЕТЕ говорят, ФАКТИТЕ мълчат"
  15. 15 Профил на kuku
    *****
    Неутрално

    До коментар [#1] от "ТИХоЛОВ":

    аз съм куку, но ти си луд -> йоан на китай?!!!! управляем?!!! и от къде ги извади тези %: "в ЕС и САЩ между 60 и 200 % за стоки , които не представлават технологични новости."





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #