Гръцката верига "Пъбликуърлд" се оттегля от България

Гръцката верига "Пъбликуърлд" се оттегля от България

След пет месеца на българския пазар гръцката верига за технологични продукти, музика и филми "Пъбликуърлд" (Publicworld) съобщи в края на миналата седмица, че приключва изцяло дейността си в страната, като затваря и първия си и единствен за момента магазин във Варна.
Това неизбежно и абсолютно наложително решение е основано на резултатите от първите пет месеца дейност и е директно свързано с несъвместимостта на новаторската концепция на Public с текущите нужди на българския пазар, се казва в съобщението на компанията. Друг фактор е общата рецесия на пазара заради международната криза, която значително е променила навиците на потребителите.
Компанията стъпи на българския пазар през ноември миналата година с намеренията да инвестира над 10 млн. евро в страната. Тя отвори първия си магазин на 6 ноември във Варна, а през април тази година възнамеряваше да отвори такъв и в София.
С оттеглянето си "Пъбликуърлд" се ангажира да предостави на 33-мата си служители справедлива компенсация. "Компанията ще осигури значително финансово възнаграждение за всеки служител като знак на уважение за техните усилия и лоялност", се казва в съобщението на  Public world. Дружеството уверява клиентите, които имат неуредени сделки с магазина във Варна, че те ще бъдат напълно покрити. В съобщението се дават примери със сервиз на  IT оборудване, подаръчни чекове, валидни гаранции.