Компанията на Уорън Бъфет с най-добра репутация

Компанията на Уорън Бъфет с най-добра репутация

Най-ниско е одобрението към финансовите и тютюневите дружества
Компанията на Уорън Бъфет - "Бъркшиър Хатауей" (Berkshire Hathaway), притежава най-добрата репутация в САЩ според ежегодна класация на фирмата за проучвания Harris Interactive. Финансовата криза и последиците от нея изпратиха големите банки в страната в дъното на подреждането.
През миналата година "Бъркшиър Хатауей" заемаше 11-о място в класацията, в която влизат 60 "най-популярни" компании в страната. Холдингът, разположен в Омаха, щата Небраска, задмина миналогодишния лидер "Джонсън енд Джонсън" с по-малко от половин процентен пункт. Интернет гигантът Google е трети, следван от технологичната 3M Company и производителя на продукти за дома SC Johnson & Son.
"Ореолът около Уорън Бъфет се дължи на начина, по който той управлява компанията", коментира Робърт Фронк, вицепрезидент на Harris Interactive. "Визия, лидерство, отговорност и доверие са свойства, които могат да му бъдат приписани и това се отразява върху резултатите", допълни той.
Инвестиционната банка "Голдман Сакс" се класира на 56-а позиция, а "Ситигруп" - доскоро най-голямата банка в САЩ, е 57-а. Единствено тютюневите компании заемат по-задни позиции от финансовите дружества.
Това може да се обясни с поведението на компаниите от сектора в разгара на финансовата криза. Особено негативна беше обществената реакция на огромните бонуси, които част от банкерите си заделиха в момент на свиващата се икономика и висока безработица.
Въпреки всичко репутацията на финансовите компании се е подобрила в сравнение с миналата година. Според проучването на Harris одобрението към сектора се равнява на 16% при 11 на сто за 2009 г. Ипотечният гигант "Фреди Мак", който в момента е под контрола на правителството, заема последната 60-а позиция. Следван е от злополучния застраховател AIG и "Фани Мей".
"Не сме изненадани от резултатите, имайки предвид как кредитната криза и дълбоката рецесия сринаха репутацията на индустрията", коментира Джоузеф Гуди, говорител на Банк ъф Америка. "Стараем се да си възвърнем доверието на потребителите не чрез думи, а чрез действия", допълни той.
Действията, които посочва Гуди, включват съкращаване на таксите за овърдрафт, намаляване на главниците на лоши ипотечни кредити и др. Банк ъф Америка заема 52-ра позиция в класацията на Harris. Тютюневата индустрия се нарежда на последно място, като едва 11% от участниците в проучването са я определили като позитивна. Водещ е технологичният сектор с цели 72% одобрение.
В проучването на Harris са взели участие близо 30 хил. американци.
Репутацията на всяка компания се определя по шест основни критерия: визия и лидерство, социална отговорност, емоционално възприемане, продукти и услуги, финансово представяне и работна среда. Цели 81% от всички запитани определят репутацията на корпоративна Америка като "недобра" и дори "ужасна".