"Моторола" ще дебютира с услуга за родителски контрол в България
- Ще могат да наблюдават как децата ползват мобилния си телефон |
България е първата държава в Централна и Източна Европа, в която "Моторола" ще представи услуга, позволяваща на родителите да следят с кого и колко разговарят децата им по мобилните си телефони. Това съобщиха от американския производител на мобилни телефони и скандинавския му партньор "Бипър къмюникейшънс".
Услугата ще е достъпна до края на годината, като освен в България се предвижда и пускането й на норвежкия пазар. Тя ще позволи на родителите да наблюдават как децата им използват мобилния си телефон. Родителите ще могат да следят продължителността на проведените разговори и номерата, които са търсени или от които има приети повиквания. Разработчиците посочват, че има и функция за локализиране. Достъпът до услугата и настройките ще стават чрез уебпортал.
За "Моторола" това е опит да наложи на европейския пазар своята платформа iSIM, която се интегрира към SIM картата на мобилния телефон, а приложения за нея могат се създават от независими разработчици.
Самото приложение, което дава възможност да следите разговорите, е разрабтено от "Бипър", специализираща именно в надзора на употребата на телефони от деца. По-рано тази година "Моторола" сключи договор с българското дружество "Сирма мобайл". Тогава от компанията посочиха, че целта на споразумението е да даде възможност на независимите разработчици да "създават приложения и услуги за iSIM".
"Бипър" е първият ни клиент в Европа, Близкия изток и Африка и е отличен пример за иновативност", коментира Ерик Прадиер, вицепрезидент на отдел "Услуги" в "Моторола". "Визията ми е да имам уеббазиран достъп до системата, с която задавам настройките за телефона на детето ми. Според мен платформата iSIM е ключът към превръщането на тази визия в реалност", казва изпълнителният директор на "Бипър къмюникейшънс" Силие Валестад.
През 2009 г. "Моторола" записа чиста загуба от 51 млн. долара - доста по-добре от резултатите за 2008 г., когато годишната загуба надхвърли 4 млрд. долара. Компанията продължава да губи позиции на пазара за телефони и се опитва да навлезе на други сегменти от мобилния пазар.