Създателят на Metal Gear: "Забравете за игралните конзоли"
"Геймърите трябва да имат възможност да играят където искат и когато поискат - независимо дали са в дневната си или пътуват." Това заяви в Токио Хидео Коджима, който е създател на една от най-популярните видеоигри в света Metal Gear.
"В близко бъдеще игрите няма да зависят от никакви платформи", е заявил още Коджима, цитиран от "Ройтерс". Той е подкрепил идеята за унифициране на стандартите, по които се произвеждат и предлагат видеоигри.
В момента най-популярните платформи за видеоигри са конзолите и персоналните компютри. Доскоро разработчиците произвеждаха игри, които са съвместими само с една конзола. Това лишаваше собствениците на други конзоли от възможността да ги играят. Напоследък тази схема се прилага все по-рядко, като игрите се предлагат за много платформи едновременно.
Тази година пазарът на конзоли ще бъде изправен пред сериозен тест. До средата на годината ще дебютират две онлайн платформи за видеоигри - OnLive и OTOY. Те ще позволят на потребителите да играят дистанционно, тъй като игрите ще са инсталирани на сървъри, а връзката между геймъра и сървъра ще става през интернет.
Според някои експерти този модел, който все още не е тестван на пазара, може да окаже сериозен натиск върху продажбите на конзоли и игри на физически носители.