СМЕ: Цените за телевизионните реклами ще се повишат до края на годината

СМЕ: Цените за телевизионните реклами ще се повишат до края на годината

Новият собственик на Би Ти Ви, Central European Media Enterprises (СМЕ), очаква цените за реклама в Източна Европа да започнат да се повишават през втората половина на тази година, след като достигнаха "дъното" през първото тримесечие на 2010 г., съобщи "Блумбърг".  
"Забелязваме настроение за леко подобрение на нашите пазари и цените за рекламодатели ще започнат да нарастват отново през втората половина", заяви изпълнителният директор на компанията Адриан Сърбу. По време на спада ние продължихме да подкрепяме нашите клиенти с промоционални пакети и други инициативи."
Компанията се бори с близо 30% спад в приходите от телевизионни реклами, които отчете през 2009 г. Причината за това е намаляване на разходите на компаниите за маркетинг и реклама в условията на криза. СМЕ през февруари заяви, че очаква възстановяване на своите пазари през втората половина на годината.
Според Сърбу приходите от телевизионна реклама на компанията остава "слаби" на някои пазари и дори достига "дъното" в други. Пазарите в Словения и Хърватия показват по-добри резултати спрямо предходната година, допълни Сърбу.
СМЕ притежава телевизионни канали в Чехия, Румъния, Хърватия, Словения, Словакия, както и в България. По-късно през тази година компанията обмисля да даде "по-специфични" прогнози за приходите през следващите няколко години, заяви още Сърбу.
Цените за телевизионна реклама, които достигнаха своят пик през 2008 г., може да се върнат на предкризисните нива през 2011 г., като това зависи от развитието на всеки отделен пазар, допълни Сърбу.