Големи вериги учредиха Сдружение за модерна търговия
Сдружение за модерна търговия ще защитава интересите на големите вериги и ще се бори със сивия сектор в бранша. В учредената във вторник организация влизат "Билла", "Практикер", "Кауфланд", "Лидл", "ХИТ", "Мосю Бриколаж" и "Метро кеш енд кери".
Целта е интересите на членовете й да се защитават, без да се нарушават принципите на конкуренцията и свободната търговия. На събранието присъстваха регионалните мениджъри на повечето големи фирми. За председател на тричленния управителния съвет беше избран мениджърът на "Метро България" – Емилиян Абаджиев.
Компаниите, които сдружението представлява, са големи инвеститори с няколко милиарда евро вложени до момента в България, обяви Абаджиев.
Една от целите, които новото сдружение си постави, е да се намали сивият и черният сектор в България, допълни той. "Нашите фирми са изрядни платци към държавата и служителите си, заяви още Абаджиев.
Ние имаме годишен оборот от около 1.5 млрд. евро, което значи минимум 300 млн. евро постъпления от данък добавена стойност (ДДС) например."
Друга цел на организацията ще бъде да оказва съдействие при изготвяне на данъчната политика. Учредителите коментираха, че стабилността е основната предпоставка за развитие на държавата. За това е нужна и стабилна и последователна данъчна политика.
Сдружението е отворено за всички модерни търговски организации в България. Те обаче трябва да покрият изискванията за 5 хил. кв.м търговска площ и да имат годишен оборот от 10 млн. лв. или да са наели поне 300 служители.