Кандидати за туристическа реклама се набират до 1 юни
Обществена поръчка за реклама, осъществяване на промоционални събития и други мероприятия с цел популяризиране на българския туристически продукт, е със срок за подаване на документите 1 юни. Това съобщи пред "Дневник" Ива Якимова, ръководител на проект "Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в Република България". Тя представи на изложението "Уикенд туризъм" в Русе възможностите на ангажираните в туристическия сектор да се включат в този проект.
Обществената поръчка , която е обявена сега, е част от "Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в Република България". Проектът стартира в края на 2008 г. и трябва да приключи за 24 месеца. Финансирането е осигурено от оперативна програма "Регионално развитие".
Стойността на поръчката е 3,1 млн. лева. "Всеки кандидат може да си вземе документацията безплатно от министерството на икономиката, енергетиката и туризма или да я изтегли от сайта на ведомството", каза Ива Якимова. Обособените позиции са няколко – телевизионна и радио реклама, в интернет, външна, включваща билбордове в София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора и Пловдив, допълни тя.
Комуникационната кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в България включва и журналистически турове, разделени по продукти – еко и селски туризъм, спа и уелнес и културно-познавателни турове, съобщи още ръководителят на проекта. Журналистическите турове ще са самостоятелни и са на стойност 89 хиляди лева, като обществената поръчка за тях още не е пусната. Документацията се одобрява от управляващия орган и до дни ще бъде качена на сайта на министерството на икономиката.
Русенското изложение "Уикенд туризъм" бе едно от финансираните по комуникационната кампания. Целта е да се насърчи използването на българския туристически продукт от българи.
Наръчник на туристическия бизнес е друга дейност в комуникационната кампания. Той е издаден в 10 хиляди екзепляра, като се разпространява за регистрираните в туристическия регистър на министерството на икономиката туристически обекти, хотели, фирми, организации. Наръчникът е съставен на основата на проучване на пътуванията на българи зад граница, направено по същия проект.
Българинът трябва да обича iтраната си, да учи децата си на такава любов, за да можем да привличаме туристите към нашите дадености, е препоръката на Ива Якимова.