"Гугъл" влиза в телевизора

"Гугъл" влиза в телевизора

Интернет компанията "Гугъл" (Google) официално обяви технология, която едновременно позволява да се гледа телевизия и да се сърфира в интернет.
Късно в четвъртък дружеството представи услугата Google TV, с която ще се опита да навлезе на телевизионния пазар. Това е платформа, която интегрира в едно стандартната телевизия и интернет. Тя дава възможност на потребителите да разглеждат на екрана на телевизора си сайтове, клипове, снимки и друго съдържание от мрежата. Платформата е интегрирана с интернет браузъра на Google Chrome.
Една от специфичните функции на услугата е, че позволява лесно да се провери информация за конкретно предаване или филм по телевизията, като самата проверка наподобява търсенето на информация в интернет. При търсенето платформата предлага и резултати от сайтове за видеосподеляне като Youtube.
Проектът се разработва в партньорство с производителя на техника "Сони" (Sony), разработчика на чипове "Интел" (Intel) и производителя на периферни устройства "Лоджитех" (Logitech). От компанията посочват, че Google TV ще се предлага вградена в някои от новите модели телевизори на "Сони".
Едновременно с това японската компания ще пусне и Blu ray плейъри, които предлагат услугата.
Трети вариант на платформата ще предлага "Лоджитех", която ще продава декодер със софтуера на "Гугъл". Устройство ще включва контролер с клавиатура и възможност за дистанционно управление.
Любопитно е да се отбележи, че от "Лоджитех" планират и допълнителни опции за управление - например приложения за превръщане на смартфон в дистанционно управление за Google TV.
Технологията ще се захранва от чиповете на "Интел". Първите устройства с Google TV се очакват на пазара през есента.
Телевизионния пазар се оценява на стотици милиарди долари. В момента основен източник на приходи за "Гугъл" е рекламата в интернет, която генерира 95% от оборота на дружеството. Експанзията към телевизионния пазар може да даде достъп на "Гугъл" до аудитория от около 4 млрд. души по света, посочват от компанията.
Опити за сливане на телевизията и интернет се правят от доста време, като подобни продукти се предлагат от години от "Майкрософт" (Microsoft) и "Епъл" (Apple), но засега се възприемат с противоречива популярност.