За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Още по темата
Още от Бизнес

Съдържание от "Visa България"
Красимира Райчева: Visa развива у учениците умения за осъзнато боравене с пари и информация в дигиталното пространство

Съдържание от Henkel
vinkel
Рейтинг: 8 Неутралнокарамански, литекс комерс и н'къв гювен- точно така трябва с такива. как пък точно през техните имоти минава това пусто трасе, а не взе да мине през моя панелен апартамент да го продам аз за 2.54 млн??? нека сега да си ги ползват. сигурно са им изконни бащини земи.
Васил Дакев
Рейтинг: 838 НеутралноЕто едно умно решение на държавна институция.В случая няма никакво значение дали тези имоти са били на Карамански,Лукоил или някакъв българин с турско име.Всяка една електорална българска единица би рекетирала държавата до дупка,ако магистралата минаваше през нейната нивица.Да не забравяме,че апетитите на българите се подхранваха от известни "демократи" още от началото на прехода.Един от тях уверяваше от трибуната на парламента българите,че като си получат обратно нивите,"заграбени от комунистите",ще ги продадат и с парите ще ходят на почивка на Палма де Майорка.
Rhapsody of Fire
Рейтинг: 347 ВеселоБраво - добро решение, само ако не се окаже, че самото заобикаляне не води до по-голямо оскъпяване на проекта, отколкото изплащането на тези обезщетения. От статията това не става ясно.
СЛАВА НА УКРАЙНА.Отделно, няма да се учудя, ако се окаже че поне някои от тези имоти са закупени от сегашните им собственици след като им е станало известно откъде ще минава проекта на трасето.
vinkel
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#2] от "molesan2":
по принцип бих се съгласил, но не виждам да кажем баба кунка от с. Не знам си кое там по пътя на магистралата да изнудва държавата, а виждам единствено познати муцуни. Когато се е правел проекта те са знаели откъде ще мине трасето и затова са изкупували земи точно с цел печалба е десетки пъти. Лично аз също бих го направил, но първо не съм знаел откъде минава трасето, както и не знамоткъде може да се вземе тази информация официално. отделно има риск, а най-вече- ще ме остави ли някой да си правя такива неща- мен или пък баба Куна???
xeon4o
Рейтинг: 8 НеутралноСамо така!
Щастлив съм да прочета тази чудесна новина! Сега да ги питам "горките дъщери" на Карамански, разни бензинджии и псевдо бизнесмени какво ще ги правят тия имоти. То бива алчност и безочие, ама рано или късно всеки майстор се среща с по-майстор от него.
Нелегално пребиваващ в собствената си родина поради страх от комунизиране...kirsner
Рейтинг: 531 НеутралноЛаком гъз кръв сере- има една такава стара народна мъдрост....
wds23355772
Рейтинг: 793 ВеселоДобре ги прецакват. Сега имотите няма да са под а до магистралата. Така ако искат да ги продават, цената ще се определи на пазарен принцип. А не от подкупен съд
emil
Рейтинг: 1066 ВеселоСега цената на имотите ще падне под цената на която са ги купили.
ИЗБОРИ С МАЖОРИТАРЕН ЕЛЕМЕНТ СА ЕДИНСТВЕНИЯТ ИЗХОД ОТ БАТАКА В КОЙТО НИ ВКАРА ПРОПОРЦИОНАЛНАТА СИСТЕМАdragovishtica
Рейтинг: 681 ЛюбопитноМоже нищо да не получат за имотите си, но само това че ще могат да изпонасложат реклами, мачти на мобилни оператори или ако има отбивка на това място заведение или друга постройка, пак са се уредили.
Лъжата отначало е сладка, след това става горчива. Истината отначало горчи, след това става сладка!Дон Кихот
Рейтинг: 890 ЛюбопитноАми сега? Някои са останали с пръст в г.за! Това е начинът!!!
Athanatos
Рейтинг: 1630 НеутралноПървоначално се изкефих много на новината.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Като се поразмислих - остава да виси въпроса - хубаво, трасето ще заобиколи земите на изпадналите в немилост. А през чии земи ще мине и колко ще се плати за тях?
Ivan Petrov
Рейтинг: 688 НеутралноДопитайте се до районните кметове, те колят и бесят. Те винаги се актуализират с всяка власт, като ветропоказатели са: -i-se-harchat-parite-ni_MzI3MzsxNw==.html?qstr=%D0 %90%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B0%20%D0%94%D 0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B0
"Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" VankataПример:
http://www.novinar.net/news/kak-se-praviat-remonti
rivera
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#3] от "Rhapsody of Fire":
Не би следвало да излезе по-скъпо на държавата, ако оценката е коректна. Да сметнем - унищожаваме 6 млн. имущество, обезщетяваме със 6 млн., влагаме 10 млн. и так сметката излиза - 22 млн. р/ди.
Сега, дори да се заобиколят тези имоти с 2- км. сумата ще е малко над 12 млн. лв., ако приемем, че 2 км. повече ще струват към 5 млн.
4i4e
Рейтинг: 165 НеутралноТАМА ПОСРЕДСТВОМ ДОПЕСАРО ЧЕНГЕСАРСКАТА ПОЗЕМЛЕНА КОМИСИЯ В ТОЯ РЕГИОН,ОТНЕХА ИМОТИТЕ НА ЗАКОННИТЕ НАСЛЕДНИЦИ,И СЕ НАГЛАСИХА МОШЕННИЦИ КОИТО НИКОГА НЕ СА СТЪПВАЛИ В НЕГО КРАЙ.ЧОВЕК КОЙТО Е ОТИШЪЛ ДА СЕ МОЛИ ПРИ КРАДЛИВИЯ МИНИСТЪР НЕГО ВРЕМЕ ДА НЕ МУ ОТНЕМАТ НАСЛЕДСТВОТО, БОКЛУКА ГО Е ИЗГОНИЛ КАТО КУЧЕ ОТ ЗЕМЕДЕЛСКОТО.СЕГА ВЪЗМЕЗДИЕТО ПО ПРАВО ГИ ЗАСТИГА ТИЯ ГАДОВЕ!!!
sarasota
Рейтинг: 576 НеутралноСМЯНА НА СЪДЕБНАТА СИСТЕМА /лица и закони/ ЩЕ УРЕДИ ВСИЧКИ ТАКИВА ЗАТРУДНЕНИЯ !!!!
tekomashinist
Рейтинг: 628 Неутрално"Част от тях обаче заведоха дела и след решение на Върховния административен съд (ВАС) оценките скочиха общо на 6 млн. лв. за 3 км." Ето ги пичовете от ВАС със "социално слабите " роднини - как са защитавали даржавния интерес! Прогнила работа отвсякъде !
znayko84
Рейтинг: 245 ЛюбопитноБраво! Обаче следва да се има предвид, че подобно поведение на държавата е нож с две остриета. Незачитането на частната собственост и определянето на мизерни цени за отчуждаването и е също толкова опасно, колкото и завишаването на цените на отчуждаваните имоти. Естествено, че Карамански, Лукойл или Литекс не трябва да се облажват за наша сметка, но дали промяната на проекта не облагодетелства други хора? Прекратена ли е възможността да изтича информация от къде ще минава трасето? Виновните, ако има такива наказани ли са? Все въпроси, на които г-н Йотов не е отговорил.
Graf
Рейтинг: 1316 ВеселоДо коментар [#16] от "teko":
Ecrasez l’infâmeРаботата на съда не е да защитава "държавния" интерес а обществения. Ама докато почнете да правите разлика от общество и държава ще минат десетилетия. През това време "държавният" интерес ще ви такова такованкатата...
Тъпата майна
Рейтинг: 1309 НеутралноХа-ха! В интерес на истината с кеф четох как са финтирали "предприемчивите бизнесмени"
Това мнение е дело на една тъпа майнаТретата Вълна
Рейтинг: 269 ЛюбопитноБраво на смелостта да се представят алтернативни трасета!
Алтернативи трябва да се търсят винаги и в полза на държавата и в полза на обществото.
Следващото не е точно по темата за имотите около бъдещата магистрала, но по въпроса за определяне на пазарните цени. Напоследък и оценителите, и банките кредитори, и спекулантите с НИ май много трудно се справят с реалността от пазара... Попаднах на нещо, което ми се стори много интересно.
ДАДЕНО: 110 квадрата от самостоятелен 2-ри, последен етаж от къща, почти половин двор ~44% от 460 кв.м е към 200 квадрата двор. Половин таван, и половин сутерен и половината от право на строеж. Местоположение – гр. Пловдив в хубав и тих квартал близо до Гребната, спортните съоръжения и близо до новият търговски център. Бърз излаз на булеварди. От снимки - отвън неизмазана къща, но отвътре сминки на камини, ламинат/паркет, теракот?
Имотът е заложен в полза на банка, ипотеката не се обслужва и банката от своя страна се опитва да продаде имота на търг.
Първи търг: 27 ноември 2009. Начална цена: 127,500.00 ЛЕВА. http://targ.bg/%D1%82%D1%8A%D1%80%D0%B3/4693/
Втори търг: 19 февруари 2010. Начална цена е 80% от началната на първият търг, т.е. 102,000.00 ЛЕВА. http://targ.bg/%D1%82%D1%8A%D1%80%D0%B3/6921/
Трети търг – все още предстои на 28 май 2010. Началната цена е 75% от началната цена при вторият търг, т.е. 76,500.00 ЛЕВА. Или сметнато по друг начин тази начална цена от 76,500.00 лева е 60% от първоначалната цена обявена за първият търг. http://www.sales.bcpea.org/?q=node/8324/
ВЪПРОСИ:
1) Каква е пазарната цена на този имот?
2) Възможно ли е банката да го пусне на четвърти търг от рода на “кой колкото даде и е негово”?
3) Кой е сгрешил в самото начало – банката, оценителите или този който е ипотекирал?
Ако имате отговори - моля споделете.
Аз знам само че цените са променливи.
Понякога се качват, а друг път падат.
Сега сме във фазата на падане и сгромолясване.
Отново по оригиналната тема от статията: например може да се окаже че при една евентуална нова оценка на същите тези имоти, цените им да са паднали няколко пъти и трасето да мине отново през тях, но да се платят много по-ниски обезщетения.... И вълкът сит, и агнето цяло.
birdman
Рейтинг: 559 НеутралноКарамански и Литекс Комер и Фуат Гювен и Лукоил , със сигурност са "случайни"собственици тези ... ама мнооого се радвам за решението им да се заобиколят имотите , така трябва да се процедира ... харесва ми тази новина
))
Thomas Anderson
Рейтинг: 8 НеутралноДобра новина.
Само преди тази новина трябваше да изкупят алтернативните имоти, за да няма същата сценка след някой месец.
Браво. Само така.
Десен
Рейтинг: 1316 Неутралноъъъъ?!
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.МолА?
Как заобикаля бе? Това да не ти е козя пътека та ще ти заобикаля?
То и скоростна влакова линия ли така ще "заобикаля"?
Като не искат да продават на тая цена - да ги обезщетят със земя другаде. Егати пародията на държавно управление.
katyadimova
Рейтинг: 8 НеутралноСамо едно уточнение - Фуат Гювен е собственик на бензиностанции в този район, имаше и безмитни магазини. Негова е и Търговска банка Д, а той е доста приближен на кръгове от ДПС. Така че, моля, не го наричайте някакъв си, той е доста доста силен. И с много позиции.
tekomashinist
Рейтинг: 628 НеутралноДо Graf:
Прав сте господине , но когато става въпрос за инфраструктура държавният и общественият интерес се припокриват.
biss Mark
Рейтинг: 1189 НеутралноМного се надявам собствениците на земите да са се набутали, ама едва ли. По-скоро са пребили някой.
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.iazdakaja
Рейтинг: 930 НеутралноЗначи трасето е субоптимално (заобикаляме)?
vinkel
Рейтинг: 8 Неутралното не били само те.
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=171907
ds_g
Рейтинг: 165 НеутралноДа не се окаже само че терените на заобиколното трасе са собственост на НАШИ хора.........................
От Всички земни грехове БОГ най-тежко наказва ГЛУПОСТTА!!!slan777
Рейтинг: 426 НеутралноЗначи прословутат магистрала "Марица" щеше да се строи още 1994 г., Турция беше и си е най-големият търговски партньор на България. Баща ми имаше место точно на според плана място върху магистралата. Минаха 10 години, не се строи магистрала, и баща ми продаде мястото на циганин. На кой му се занимава със селско стопанство освен циганите, безданъчният период мина.
Es muß Geld fließen!БГ=България=Катастрофа. Само лошо управление, висок процент на корупция, безправие при българските съдилища. А Темида трябва безучастно да отсъжда. Корупцията в държавата на висше ниво не е най-голямото зло, отколкото нелогичните, грешни присъди на съдилищата.