Нови фирми участват в търга за последния участък на "Тракия"

Нови фирми участват в търга за последния участък на "Тракия"

Членове на комисията товарят офертите на кандидатите
Членове на комисията товарят офертите на кандидатите
Нови български и чужди фирми, които не участваха в предишните два търга за строителството на магистрала "Тракия", се включиха в надпреварата за последния участък от Ямбол до Карнобат, който е най-дълъг и скъп за изпълнение.
Общо кандидатите са 13, докато на предишните търгове бяха съответно 8 и 11. За първи път участват италианската БТП - "Балдасини - Тоньоци - Понтело конструкциони дженерали", която се явява в съдружие с благоевградската фирма "Агромах".
Словенската "Приморие" пък играе заедно с унгарската "Евроасфалт". Словенската компания прави пречиствателната станция на Балчик, като проектът се реализира по програма ИСПА и е за 22 млн. евро. За първи път се включва в търга и азербайджанската "Азвирт".
На предишния търг участва най-голямата строителна компания от бившата съветска република - "Азеркорпу". "Азвирт" е основана през 1995 г. и е специализирана в строителството и реконструкцията на пътища, магистрали и самолетни писти. Компанията е участвала в строителството на три летища в Азербайджан, както и в изграждането на участък от "пътя на коприната".
Нов партньор е избрала за последния участък и хърватската "Конструктор". Този път тя залага на софийската "АБС - Асфалт Бетон", която е специализирана в производството на асфалтови и бетонови смеси, но има опит и в ремонта на пътища по програма ФАР.
Двете компании участват под бранда "АБДСКИ - Тракия Лот 4". На търга за отсечката от Стара Загора до Нова Загора хърватите бяха заедно с "Пътни строежи", Пловдив, която е част от "Холдинг Пътища", а за участъка от Нова Загора до Ямбол бяха заедно с разложката "Балканстрой", като останаха на второ място в класирането.
"Балканстрой" също участва, но този път е предпочело за съдружник най-голямата македонска строителна компания "Гранит", която е строила и в България. "Гранит" е основана през 1947 г. и има годишен оборот от около 200 млн. долара.Изградила е над 700 км магистрали и над 3000 км пътища.
Останалите участници в търга са същите като при предишните два. Австрийските "Щрабаг" и "Алпине", както и гръцката "Актор" отново участват самостоятелно. Гръцката "Терна" пак е с пловдивската "Сиенит", а испанската "Рубау" с българската "Пътстрой".
След като пропусна предишния търг, този път строителят на участъка от Стара Загора до Нова Загора "Магистрали Трейс" е подал оферта. "Холдинг Пътища" пък участва в нова конфигурация от компании в сравнение с предишните два търга. Под бранда "Тракия ІV" са обединени общо девет български фирми - 5 от "Холдинг Пътища" плюс хасковската АБ, благоевградската "Галчев" и търговищката "Пътстройинженеринг Т".
Под името "Български автомагистрали - Кабиле" отново участва и консорциумът "Главболгарстрой", "Автомагистрали Черно море", Шумен, "Пътстрой 92" и "ИСА 2000". Те останаха на трето място в търга за участъка от Нова Загора до Ямбол, а на този от Стара Загора до Нова Загора бяха декласирани. Изненадващо турската "Доуш", която игра на предишните два търга, но беше отстранена, този път не е подаде оферта. Турците построиха участъка от Карнобат до Бургас.
Последната отсечка от Ямбол до Карнобат е дълга 47.7 км. Прогнозната й стойност е 146 млн. евро. Финансирането е по оперативна програма "Транспорт" със средства от Кохезионния фонд на ЕС. Плановете са строителството да започне през септември, каза Божидар Йотов, председател на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура".
Участниците

1. "Щрабаг", Австрия
2. "Терна", Гърция - "Сиенит"
3. "Български автомагистрали - Кабиле" - консорциум от "Главболгарстрой Инфраструктурно строителство", "Автомагистрали Черно море",  "Пътстрой 92" и "ИСА 2000".
4. "Приморие", Словения - "Евроасфалт", Унгария
5. "Актор", Гърция
6. "Азвирт", Азербайджан
7. "Алпине", Австрия
8. "Автомагистрали Трейс - обединение от "Трайс груп", Пи Ес Ай, "СК 13 холдинг", "Пътно строителство", Добрич, и "Виастройинженеринг"
9. "Рубау", Испания - "Пътстрой"
10. "Балканстрой", Разлог - "Гранит", Македония
11. "Тракия ІV" - сдружение от 5 фирми от "Холдинг Пътища", АБ, Хасково, "Галчев", Благоевград, и "Пътстройинженеринг Т"
12. "АБСКИ - Тракия Лот 4" - сдружение от "Конструктор", Хърватия, и "АБС-Асфалт Бетон", София
13. БТП, Италия - "Агромах", Благоевград
"Актор" ще строи участъка от Нова Загора до Ямбол

Гръцката "Актор" ще строи отсечка от Нова Загора до Ямбол на магистрала "Тракия". Това стана ясно от публикуваното решение на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) на страницата й в интернет. Гърците дадоха най-ниската цена от 111.6 млн. лв. без ДДС за 36 км. Така  километър магистрала ще им струва 1.9 млн. евро, докато "Магистрали Трейс" ще получат по 2.2 млн. евро/км (цени с ДДС) от Стара Загора до Нова Загора. За сравнение - прогнозната стойност на възложителя - Агенция "Пътна инфраструктура", беше 3 млн. евро/км.