За всички shopaholics

На живо
Заседанието на Народното събрание

За всички shopaholics

За всички shopaholics
Shopaholic. Този термин, въведен преди 3 години от американското издание "Вог", описва онази група жени (а вече и мъже), за които пазаруването е основна част от живота им. Те следят всички промоции, намаления и нови моди и харчат значителна част от времето и средствата си по молове и търговски улици. Началото на лятото, разказва Джейда Лу във "Вог", е сред най-натоварения период на всички, попадащи в групата shopaholic.
40% могат да достигнат летните намаления
80% по-евтино може да вземете лятна дреха, ако изчакате до септември
Именно началото на летния сезон е сред силните месеци за търговията, а към средата на юли започват традиционните разпродажби на летните колекции. Тогава намаленията на различни артикули тръгват от 20-30% и достигат 80%.
Тази година няма да бъде изключение от тенденцията. Още през март големите търговци в Европа, а и в България, започнаха постепенно да излагат летните си колекции, а в средата на юни се очакват и първите  сезонни намаления. Търговците в България очакват тенденцията да стане по-масова през юли, когато намаленията ще достигнат между 20 и 40%. В средата на август пък се очаква второто намаление на останалите артикули, като то вече ще бъде над 50%.  Летните намаления продължават до края на септември, когато се очаква разпродажбите да достигнат до 80% от цената в началото на сезона.
В Западна Европа сезонните намаления започват най-рано в Италия. Единични оферти в отделни магазини в Рим и Милано има и в момента, но те все още са на по-ниска база - от около 15-20%. В средата на юли започват и разпродажбите на летни колекции и в Лондон, като първоначално обхващат магазините от среден и нисък клас, а по-късно в акцията се включват и компаниите, предлагащи луксозни стоки. Намаленията там продължават до края на септември, когато цените са на около 20-25% от тези, заложени в началото на сезона.
През тази година ритейл асоциациите във Виена и Париж обявиха, че ще започнат по-рано със сезонните разпродажби на стоките, като първите оферти ще се появят в началото на юни. Във Франция пък търговците се готвят да предложат намаления с 30-40% още при първата вълна от разпродажби, а след септември част от летните колекции ще могат да бъдат закупени и от онлайн  магазините на компаниите, освен и в аутлет обектите.
Аутлет мания
Покупка на дрехи от стари колекции, посещения на аутлет магазини, търговски центрове, предлагащи дрехи от минали години, създаването на цели "квартали за пазаруване" с такъв тип стоки. Тази нова вълна в търговията се развива бурно в целия свят, дори и по време на криза, а от последните няколко години постепенно започна да навлиза и на българския пазар. След редицата аутлет магазини в пресечките на бул. "Витоша" жителите на София вече се радват и на първия аутлет търговски център "София аутлет център", както и на няколко по-големи обекта за пазаруване на облекла от стари колекции. Според консултанти новият формат ще се развие напълно в следващите от 3 до 5 години, а аутлет магазини ще отварят все повече международни търговци.

Именно защото България е все още нов пазар за този вид търговия, в повечето магазини цените са по-високи от аналозите им в чужбина, коментират консултанти и търговци. Причината е, че все още компаниите нямат голяма мрежа от аутлет обекти. По данни на различни търговци в България през сезонните разпродажби намаленията в аутлет обектите ще бъдат между 20 и 40% първоначално, а впоследствие и до между 60 и 80%. Във времеви план намаленията в аутлетите трябва да съвпаднат и с тези в другите магазини. Те ще започнат в средата на юли и ще продължат до края на септември.