Държавата поднови поръчката: Националният туристически сайт ще се доразвива с 1.9 млн. лв.
- Предложенията ще се приемат до 21 юли |
Половин година след като прекрати обявената от бившата агенция по туризъм поръчка за доразвиване на националния туристически сайт bulgariatravel.org, икономическото министерство е обявило нова процедура.
Това става ясно от публикуваното обявление на ведомството в регистъра за обществените поръчки. Прогнозната стойност на проекта отново е 1.9 млн. лв. без ДДС, но са понижени изискванията за оборот към кандидатите. Предложения на бизнеса ще се приемат до 21 юли.
За да участва в конкурса, кандидатите трябва да имат оборот от 1.9 млн. лв. за 2007, 2008 и 2009 г. като задължително 1.1 млн. лв. от тях трябва да бъдат от договори за услуги, свързани с програмиране и уебдизайн. В случай че компанията е регистрирана след 2007 г., то тогава е необходимо да предостави поне 3 договора за сходна дейност с обща стойност над 1 млн. лв.
Първоначално за поръчката за доразвиване на сайта, която се финансира със средства от европейската програма "Регионално развитие", от ведомството изискваха кандидатите да имат оборот за 2007 г. и 2008 г. от минимум 3.9 млн. лв., от които поне 2.6 млн. от услуги, свързани с програмиране и уебдизайн. На търга се явиха 11 компании и консорциуми.
В края на годината обаче икономическото министерство прекрати процедурата, тъй като нито един участник не е отговарял на заложените изисквания. По време на целия търг различни блогъри и представители на ИТ фирми коментираха, че обявената цена за доразвиването на сайта и критерият за оборот са прекалено високи.
Отделни лица разпратиха сигнали и до редица институции, включително парламента, инспекторати по министерствата, комисията за борба с корупцията към правителството.
Тогава в отговор на нападките от агенцията по туризъм съобщиха, че проектът е разработен съвместно с консултантска компания и "стойността на поръчката е реалистична предвид общата му продължителност от 2 години, както и огромното количество работа по разработване на софтуер, мултимедийни продукти, съдържание на мултимедийния каталог, превод на цялото налично съдържание на 9 езика" и др.
Високите изисквания към кандидатите пък били заложени, защото така те "ще докажат, че имат натрупан опит и капацитет да изпълнят поръчката".
В средата на май от икономическото ведомство обявиха и поръчка за рекламиране на сайта bulgariatravel.org в интернет, чиято стойност надхвърля 2.9 млн. лв. Тя също се финансира по програма "Регионално развитие".
На въпрос на "Дневник" защо поръчката за реклама предшества тази за подобренията по сайта тогава от ведомството съобщиха, че "идеята е двете дейности по доразвиване и популяризиране на сайта да се изпълняват паралелно с оглед успешното реализиране на всички заложени по проекта дейности".
Според сроковете, заложени в двете поръчки обаче, рекламната кампания трябва да завърши на 30 ноември, а сайтът да бъде готов за 7 месеца. Отварянето на офертите за доразвиване на сайта е на 22 юли, което означава, че при максимално бързо сключване на договор с победител той ще бъде готов през февруари 2011 г.
Във вторник вечерта зам. министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов съобщи, че е изпратено решение до агенцията по обществени поръчки процедурата за онлайн реклама да бъде спряна.