Потребителска организация ще съди "Макдоналдс" заради играчките в детските менюта

Корпорация "Макдоналдс" от години не се радва на обществен комфорт, но от това продажбите й не са пострадали особено. Една от причините за това, отдавна призната като успешен маркетинг, е привличането на деца за клиенти – с различни играчки, специално разработени менюта за тях и обръщане на внимание като към възрастни клиенти. Нещо, което много малко места за хранене предлагат.
Тази тактика обаче може скоро да попадне под ударите на законите в САЩ – преди дни американска организация за защита на потребителите заплаши със съд компанията "Макдоналдс" с обвинение, че използва нечестни и измамни начини за маркетинг, като предлага играчките към детските менюта "Happy Meal", съобщава АР.
"Разлюлейте играчка пред очите на едно дете и можете да се обзаложите, че то ще направи нещо, за да я вземе. Точно това е, което "Макдоналдс" (и други заведения за хранене) правят, използвайки всичко - от телевизионни реклами до знаци в интернет сайтовете, за да накарат децата да тормозят родителите си, докато не ги заведат в съответното заведение за хранене", пише в експозето си базираният във Вашингтон Център за наука в защита на обществения интерес.
Центърът има заведени множество други дела срещу хранителни компании в последните години. Сегашното им обвинение срещу "Макдоналдс" е изпратено преди месец в писмо до корпорацията с надеждата, че тя ще престане да продава играчки към менютата, преди да се стигне до внасянето му в съда.
Вицепрезидентът по комуникациите на "Макдоналдс" Уилям Уитман обаче заявява в официално становище, че не могат да се съгласят напълно с твърдението на потребителската организация за нарушаване на закона с предлагането на играчки. През AP Уитман посочва, че ресторантите от веригата предлагат по-голямо разнообразие откогато и да било и "Happy Meal" са направени по-малки специално за децата.
В отговор от Центъра заявяват, че ще внесат обвинението в съда. Убеждението им е, че играчките в "Happy Meal" нарушават законите за защита на потребителите в щатовете Масачузетс, Тексас, окръг Колумбия, Ню Джърси и Калифорния. По-рано тази година калифорнийският град Санта Клара гласува да забрани на ресторантите да раздават играчки и други подаръци, които обикновено вървят с висококалорични детски менюта, припомня AP.
По данни на Федералната търговска комисия на САЩ веригите за бързо хранене са похарчили през 2006 г. 360 млн. долара за играчки, с които да пласират детски менюта, посочват от Центъра за наука в защита на обществения интерес. През същата година веригите са продали над 1.2 млрд. детски менюта с играчки на деца до 12 години.
Обвинението на Центъра идва само седмици след като щатската Потребителска комисия за безопасност на продуктите обяви, че са открили нива над нормата от канцерогенното вещество кадмий в чаши с героите от филма "Шрек", които се продават с детското меню в "Макдоналдс". Тогава компанията незабавно изтегли от пазара 12 млн. чаши. Официално беше обявено, че разпространението на чашите е в САЩ, а от българския й офис казаха, че не предлагат такъв подарък към менютата си у нас.