"Зара" продължава експанзията си вече и в интернет

"Зара" продължава експанзията си вече и в интернет

"Зара" продължава експанзията си вече и в интернет
Онлайн магазинът на испанската марка ще бъде пуснат през септември
Испанската марка за облекла "Зара" (Zara), която се продава и в България, от септември ще може да се купува и онлайн. През есента ще бъде пуснат е-магазинът й за дрехи, обяви Пабло Исла, мениджър на компанията "Индитекс" (Inditex), собственик на бранда.
Изявлението му беше по време на общото събрание на акционерите на фирмата, пише в сайта на дружеството. Сега на страницата на "Зара" може да се намери само информация за облеклата, предлагани в обектите й, но не и да се поръча определен артикул.
От "Индитекс" обявиха, че първоначално дрехите с етикет на "Зара" ще могат да се купуват през интернет във Франция, Германия, Италия, Португалия, Испания и Великобритания, а след това и във всички останали страни, в които има магазини на марката. "Зара" ще е първият бранд на "Индитекс", който ще се предлага онлайн.
Останалите марки на испанската фирма, сред които Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka и Stradivarius, също все още не се предлагат в интеренет. "Индитекс" обаче използва най-популярната социална мрежа - "Фейсбук", като част от маркетинговите си комуникации.
Основните конкуренти на "Зара" като "Манго" (Mango), "Гап" (Gap) и шведската верига H&M вече имат е-магазини. От трите марки H&M все още няма обекти в България. Компанията обаче планира да отвори първия си магазин в Букурещ през пролетта на следващата година.
Освен с навлизане на онлайн пазара испанското дружество ще продължи и с откриването на нови обекти в страни, в които досега не присъства. В момента "Индитекс" има над 4700 магазина, като през 2011 г. компанията ще отвори първите си обекти в Южна Африка и Австралия.
Сега експанзията на "Индитекс" е концентрирана основно в Европа и Азия, като тази година испанският производител на дрехи отвори магазини в България, Казахстан и Индия, в които досега не присъстваше. През миналата година компанията отвори над 340 нови магазина, като 98% от тях са извън Испания.
Продажбите на компанията за миналата година са нараснали с 9 на сто и са над 11 млрд. евро, което според Исла е "задоволителен резултат". На общото събрание на "Индитекс" беше решено компанията да разпредели 748 млн. евро дивидент между акционерите си.
Зеленият план на "Индитекс"

"Индитекс" започва нова екологична програма, която ще се изпълнява от 2011 до 2015 г. Подробности за нея бяха съобщени по време на общото събрание на компанията. В рамките на програмата компанията ще подобри енергийната ефективност на магазините си с цел спестяване на енергия и намаляване на въглеродните емисии. Вече три от обектите на фирмата в Испания, Италия и Франция имат сертификати за енергийна ефективност. Новият план на "Индитекс" предвижда всички нови обекти на компанията да се изграждат по специални стандарти за енергоспестяващо осветление и климатизация. Ще се използват и специални екоматериали. Ще бъдат въведени и правила за спестяване на вода в магазините, за рециклиране и управление на отпадъците. Планът на "Индитекс" включва и правила при дистрибутиране на стоките, като те ще се превозват с камиони, които изразходват възможно най-малко гориво и които минават по възможно най-кратките маршрути.
Подобни екологични програми имат и други търговци като Marks&Spencer.