Световният пазар на безалкохолни напитки се е свил

Пазарът на безалкохолни напитки през миналата година се е свил в целия свят. Това показва анализ на агенцията за пазарни проучвания "Евромонитор Интернешънъл". По-засегнати са продажбите в развитите държави като САЩ и Западна Европа, а по-малко е свиването на потреблението в Източна Европа и Азия.
Въпреки спада в продажбите на газирани напитки те все още представляват 40% от пазара. Според анализа на "Евромонитор" категорията може да продължи да расте, но основно в развиващите се държави. В Източна Европа след отбелязан спад на продажбите през 2008 г. година по-късно те се увеличават.
По-голям в сравнение с газираните напитки е растежът при ботилираните води. Въпреки това продажбите им се забавят. Една от причините е икономическата криза, но и притесненията на потребителите, че опаковките на водите са опасни за околната следа, смятат анализаторите от "Евромонитор".
Най-добре развиващата се категория на пазара е тази на чайовете. Според анализа причината за добрите резултати на сегмента е, че те съчетават много от качествата, които хората търсят в безалкохолните напитки - здравословни съставки, плодов вкус, антиоксиданти и добре познати марки като Nestea и Lipton. Високите цени са основната причина за голямото забавяне на продажбите в категорията на енергийните и спортните напитки.
Преди време от Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки също отчете спад на пазара.