Мечтата за целогодишния курорт

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на shumkarov
    shumkarov
    Рейтинг: Неутрално

    Туризмът е един отрасъл, който храни 1/4 от страната, а може да осигури препитание на половината от населението. В татията се говори за няколко браншовика, които работят по някакъв начин, но това е все едно да свързваш цял един отрасъл с работата на няколко фирмени управители.
    От 4 дена цялото внимание на нацията, и усилията на министрите са насочени към договор с Русия за газа, и енергийните проекти с Русия. И никой не задава въпрос на Трайков какво той прави за отрасъла туризъм!
    НИКОЙ!

  2. 2 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Алпите -дестинация-мечта. Дано доходите ми за в бъдеще да ми позволят да я посещавам поне 2 пъти в годината.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  3. 3 Профил на Neuromancer
    Neuromancer
    Рейтинг: 8 Неутрално

    планината е прекрасна и през лятото, но нашите бизнесмени имат грешни разбирания за туризма. Те искат масовки (лятото - море, зимата - ски) и много рядко разбират, че има и хора с други вкусове

  4. 4 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 711 Неутрално

    "През това лято на Пампорово има и доста детски лагери, чиито родителите вероятно не могат да си позволят почивка на море", казва Сийка Кацарова.
    Шаблонно мислене - през лятото богатите почиват на море, бедните на планина. През зимата - обратно.

    ATX
  5. 5 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 826 Весело

    Сигурно е интересно да си на екскурзионно в Алпите!

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  6. 6 Профил на Красимир
    Красимир
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Все си мисля, че ако работим за развитието на такива продукти летният сезон може да стане по-добър от зимния. Боровец е близо до София, Банско до Гърция, а Пампорово е в уникална планина. В сравнение с повечето курорти в Европа ние нямаме никакви писти, за да развиваме зимни спортове- по десетина километра почти еднакви като сложност и наклони писти, висене по лифта. Докато лятото например като отидеш на Боровец, веднага може да се направи екскурзия до Рилските езера, има места за риболов около курорта, за езда, за спортове, за скално катерени, може ако искаш да си береш горски ягоди примерно, вече има и плажове, въобще може да си намериш стотици занимания. За Пампорово няма да казвам колко пещери, гробници, автентични села с ритуали, обсерваторията, ястия, какво ли не...Правилно сте се ориентирали "Дневник", това е бъдещето..

  7. 7 Профил на Красимир
    Красимир
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Всъщност едно голяма доказателство за страхотния потенциал е снимката, която сте сложили. Само заради тази гледка могат да дойдат стотици туристи...

  8. 8 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Весело

    Цитираните по-горе мастити хотелиери едва ли разбират защо един човек би отишъл на планина през лятото. Нямат никаква визия за добавена стойност на туристическия продукт, казвам го от личен опит с подобни визионери. Просто се опитват като Юлен в Банско и Бороспорт-Мултигруп-Балкантурст в Боровец да монополизират всичко - от услуги до настаняване и лежат на кълката - туриста няма да ми избяга.
    Миналата седмица една рускиня ми разказа интересни работи за посолството в Москва - там вероятно работи смес от дебили и селски тарикати. Попитали я защо пътува сама, а не с група (шаблона на соц. туриста), какво ще прави в БГ (нещо неморално може би) и какво ще търси във вътрешноста, а няма да седи само на морето. Чиновника не приел резервация от хостел за достатъчна и искал и резервация за самолет, при положение, че тя нямала намерение да пътува със самолет.
    После някой чуди ли се, защо руснаците им харесва повече в турция? и не само на руснаците, но и на българите...

    low riders team
  9. 9 Профил на Красимир
    Красимир
    Рейтинг: 714 Весело

    До коментар [#8] от "Comandante Marques":

    Батка, за посолството в Москва направо не ми се приказва. През май имахме група руснаци за културен туризъм - Търново, Етъра, Казанлък и т.н. Таман сме уредили всичко с туроператора, с партньори хотели и изведнъж посолството решава, че няма да приема онлайн заявления, то го писаха в "Дневник" тогава ама не ми се търси статията, и руската страна вика въобще няма да изгубя 3 дни се занимавам с вашите визи и така. Колкото до големите фирми- примерно Балкантурист има писти, туроператор, хотели, спокойно може да даде завършен продукт и е нормално да се стреми към това. И правилно тях питат в статията, защото общо взето диктуват модата, а после всички копират, нали затова са толкова големи. Сега какво да питаш за туризъм през лятото малките като още е в процес на разработване, а те се ослушват..

  10. 10 Профил на зограф
    зограф
    Рейтинг: 126 Неутрално

    За целогодишен туризъм имаме нужда преди всичко от добри пътища. Как да отидеш на планина, като рискуваш да си счупиш колата. Пътят до Говедарци и Мальовица е така от 20 г. с тази разлика, че става все по-зле. Същото се отнася за Банско, Пампорово и къде ли не.
    Прекарах в Швейцария повече от 30 г. Алпите са посещавани, там караш спокойно, дори при пасове над 2000 м. Гледайте Тура във Франция - ще се убедите.

  11. 11 Профил на v_l
    v_l
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Да обвиняваме собствениците на хотели, че са късогледи ... защо? Да не би "туристите" ни да са по други? Всеки си знае, че лято се ходи на море и че планината става само за каране на ски на 2-3 курорта през зимата. То едва ли и 95% от народа някога е стъпвал на повече от 5км. навътре в планината. Какво да очакваш от такава клиентела. Нито има търсене нито предлагане.
    Става малко като кокошката и яйцето ... кое предизвиква кое и кой трябва да направи първата крачка. Хотелите сега я правят, защото видяха зор, че не излиза сметката само със зимния сезон. Но подходите са аматьорски, злез организирани от хора неразбиращи кое как се прави. Как да очакваш, че такива "предприемачи" са способни да образоват клиентела.

    За сега само на Боровец има някакви проблясъци на здрав разум ... ама тежко ще е.

  12. 12 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#9] от "Красимир":

    те нека дават завършен продукт, но когато отидеш и им предложиш нещо, което те нямат като услуга, те те гледат като нещо средно между натрапник и ратай. Иначи на думи са отворени към всякакви услуги и партньорства. Тука са и тия кретени от Албена, които само за немските баби са интересни и тук там за футболни отбори извън сезона.

    low riders team
  13. 13
    ****

    Този коментар беше изтрит в 11:04 на 19/07/2010 от неговия автор.

  14. 14
    ****

    Този коментар беше изтрит в 11:29 на 19/07/2010 от неговия автор.

  15. 15 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#10] от "зограф":

    Така е. Спомням си преди години как на Рилските езера оставиха една двойка германци гладни, щото не били дали заявка за храна за следващия ден!! И спаха на тавана на дюшеци по земята.

    Въпросът е защо чужденецът да се въргаля из нашите мизерни хижи и да се клати по разбитите ни шосета при положение, че може да отиде в комфортна почивка в Алпите, Апенините, Пиринеите, Карпатите или Татрите?

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  16. 16 Профил на 1984
    1984
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Всъщност има доста места по българските планини, които могат да се посещават почти през цялата година. Места, където дългогодишното целогодишно строителство не е стъпвало.
    Вярно, че условия за ски няма, но пък има природа, нощувки и храна на нормални цени.

    Панелен комплекс Банско в момента е отвратително място.

    "One-upmanship is the systematic and conscious practice of making one's associates feel inferior and thereby gaining the status of being "one-up" on them.
  17. 17 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 877 Весело

    Не ме разсмивайте? В някои хотели администраторките не знаят даже руски език, да не говорим западен.......

  18. 18 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Понеже напоследък е много модерно да се говори за диверсификация покрай природния газ, аз мисля че е редно да се направи и по-сериозна такава към целевите групи от клиенти. Не можеш да привличаш само скиори и любители на плажа, евтиния алкохол и жени.

    Преди време се запознах с една белгийска група. Бяха дошли тук на планински фототуризъм през лятото. Не зная дали са супер богати, но само обективите им струваха петцифрени суми. Не ги интересуваха хотели и кръчми с чалга певици, спяха по палатки и опърпани хижи, за да хванат някой залез над красив пейзаж. Номерът е, че са се самоорганизирали. Никоя българска фирма не предлага такова нещо. Лутаха се с някакви карти, на място наемаха водачи.

    Хайде, селският, конният туризъм са отчасти развити, но има такива ниши, за които никой не помисля, а именно те биха могли да се запълват от най-платежоспособните клиенти. От скалното катерене, през поклонническия туризъм, до екзотични видове туризъм като събиране на редки растения и пеперуди - в целия диапазон е пълно с ниши.

    Културният туризъм също е немаловажен. Засега той се изчерпва с посещения на забележителности. А трябва да се правят концерти, представления. Ако световни оперни звезди се съберат за едно представление на Античния в Пловдив, и при подходящ пиар, ще има хора, които ще дойдат до Филибето само заради този концерт, и ще платят немалка сума. Пресен пример, концертът на Металика. Поне 10 % от публиката бяха чужденци, дошли специално за мероприятието. Къде бяха нашите туристически фирми, които от тези 10% можеха поне половината да накарат да поостанат няколко дни, да видят, да се разходят. Нищо такова нямаше.

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  19. 19 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Искам да се допълня. Като запазена марка на българския туризъм е преходът Ком-Емине. Да, и сега немалко българи го правят. За този преход, който трае доста дни, е необходима храна. Горе с нея е трудно. Трябва да се слиза, за да се попълват запасите. Някоя българска фирма да се занимава с логистика? Не. Наистина, много от хората са се подготвили, но има и начинаещи любители, за които е важно в следващата хижа да намерят провизиите, които са поръчали. При една добре организация може да се организира и къмпинг под Емине - все пак толкова време си маал по баирите, няма нищо по-хубаво от това накрая да се топнеш в морето. Уверявам ви, че тия хора за една барачка ще бъдат готови да платят повече, отколкото за нощувка в някой Спа-Ресорт-Роял-Империал.

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  20. 20 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#18] от "Гилгамеш":

    човече, никой от тези курортни босове не се интересува от т. нар индипендънт тревълърс и малки ниши от туристи със специфични интереси. За тях образец на добър турист са такива скотове като Майкъл Шийлдс - поне докато само къркат и не размазват глави с камъни...

    low riders team
  21. 21 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#20] от "Comandante Marques":

    Знаеш ли, прав си, но това си е грях на нашите фирми. А освен това, хем ми е смешно, хем ми е тъжно, че туризма се свежда до едно хотелиерство. Хотелът е място за преспиване, но не задължително, туризмът е останалото. Какъв турист е този, който освен хотела и плажа/пистата не е видял нищо? Не е турист, той е просто гост на хотела, който междувременно се е поизкъпал или попързалял.

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  22. 22 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 877 Весело

    Повечето собственици на хотели/ресторанти у нас са от "сивия сектор", без съответната специалност, без опит, не са браншовици. И като такива са мнооого далеч от истината. Предпочитат да наемат неопитен персонал за малко възнаграждение, да не им дават осигуровки, да ги въртят на по една седмица... Не са се мъчили много за тези си придобивки, имат и други доходи.....Затова няма да имаме качествен туризъм!!!

  23. 23 Профил на Лилия Костова
    Лилия Костова
    Рейтинг: 605 Весело

    Къмпинг на Иракли, вместо просташките бунгала, сложени сега!
    И нормални концесионери, вместо полуидиотите, наели спасители, които не пускат хората на повече от два метра навътре в морето, зер да не им се наложи случайно да преплуват повече от пет метра, за да спасят някого!

    Бойко Борисов е тъп като г.з. Освен това е малоумен магистраладжия и има титла Негово Тиквочество.
  24. 24 Профил на arch_
    arch_
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#18] от "Гилгамеш":

    Напълно съм съгласна. Според мен и археологическия туризъм има гигантски потенциал. Например Перперикон би могъл да привлече далеч повече туристи, ако беше направен като хората. Само че никой не иска да разглежда историческа забележителност, която отвън повече прилича на вход на цирк или петъчен селски пазар. Щото цялата мистика се губи. Някой трябва най-сетне да схване, че навесите от гофрирана ламарина и дъсчените бараки със скара-бира не са съвместими с културния туризъм. Поддържащите сгради трябва да са направени достатъчно добре, че да не развалят характера на мястото, трябва да има достатъчно сериозна и изчерпателна информация, материали и екскурзоводи, а не само диплянки със зърнести снимки на носии.

  25. 25 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#24] от "arch_":

    Да, права си. Това хубаво. Но под културен туризъм имам предвид нещо малко по-различно, а именно организирането на редовни и авторитетни културни мероприятия. Созополската "Аполония" донякъде е такова, но е малко местно, нашенско. Рокаджийският кмет на Каварна също се опитва да го направи, но и то си остава предимно локално. Може би по-близо до истината е Копривщенският събор, но той пък е веднъж на няколко години. Идеята е самото мероприятие - концерт, фестивал и т.н да привлече гости, а не те, между другото бидейки тук, да отидат да ги посетят. Както специално ходят на корида в Испания, на фестивала в Монтрьо или на Новото Божоле. Карнавалът във Венеция или в Рио. На Вагнеровия фестивал в Байройт билетите се изкупуват с години напред. Като се замислиш, и ние имаме мегдан да го направим, поне да тръгнем отнякъде. Аз съм сигурен, например, че при подходяща реклама, няма да липсват туристи, които пари ще дават, за да берат рози по тъмно в края на май. При нас обаче е кофти пиарът и рекламата.

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  26. 26 Профил на Красимир
    Красимир
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Световната тенденция наистина е да се върви към алтернативни форми на туризъм и в България започват да се случва също макар и по-бавно. за съжаление държавата отново е неадекватна във всяко отношение: не работи по инфраструктурата, нито има правилна рекламна стратегия. Още ходим по изложения с морски и ски туризъм, напоследък има и малко спа, но не и другите форми. Аз не виждам проблем например като отидеш на летни изложения да показваш и планините точно защото са супер и хората се опитват да направят нещо, но не се знае. Има едно много хубаво изказване в статията ''През тази година в Банско имаше уличен куклен театър, но нямаше популярност и туристи, които да го посетят". Мислите ли че ако хората са знаели е нямало да заведат децата си?

  27. 27 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 823 Весело

    Хаха! Някой открил топлата вода Аз, бидейки чужд на ски "удоволствията" през зимата всяка година ходя на планина само лятно време! Планините ни са уникално красиви и лично аз съм от типа туристи за които всяка допълнителна инвестиция само отнема от чара на планината. Но това съм аз. Повечето хора обичат да ходят на планина за да пият и пеят

  28. 28 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 823 Весело

    До коментар [#21] от "Гилгамеш":
    "Какъв турист е този, който освен хотела и плажа/пистата не е видял нищо?"

    По твоята логика 50% от туристите в световен мащаб не са туристи! Току що написа нова теория на сектора, евала ти правя

  29. 29 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 279 Гневно

    До коментар [#16] от "1984":


    До коментар [#27] от "Варненски":

    "Всъщност има доста места по българските планини, които могат да се посещават почти през цялата година".

    Всъщност вече почва да няма толкова! Вижте:

    http://forthenature.org/gallery/179

    Да спасим София от "Спаси София"!!!
  30. 30 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#7] от "Красимир":

    Всъщност това е Мальовица и много, ама много се радвам, че все още няма лифт до там! /вж по-горе/ До кога ли...

    Да спасим София от "Спаси София"!!!




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #