Македония забрани временно плаването на кораби в Охридското езеро

Македония забрани временно плаването на кораби в Охридското езеро

През септември миналата година 15 български туристи загинаха след като във водите на езерото потъна туристическият кораб "Илинден".
Reuters
През септември миналата година 15 български туристи загинаха след като във водите на езерото потъна туристическият кораб "Илинден".
В разгара на летния туристически сезон македонското министерство на транспорта забрани временно плаването на корабчета в Охридското езеро, съобщават местните медии. Причината за мярката е, че в момента се сменя фирмата, която да извършва технически прегледи на плавателните съдове. Според разпоредбата пък никой кораб не може да излезе в езерото без сертификат за технически преглед, заради което на практика в момента няма туристически обиколки.
Решението за смяна на досегашната компания, извършваща технически прегледи- "Лойд", дойде след трагичния инцидент от миналата година, при който 15 българи загинаха при потъването на кораба "Илинден". В момента представителят на "Лойд" е един от обвинените за тежкия инцидент. Македонското правителство пък предлага прегледите на корабите да се осъществяват от френската компания "Биро Веритас".
Според информация на македонската телевизия "Канал 5" обаче компанията предлага много висока цена. "Капитаните и моряците казват, че ще закотвят корабите си на пристанище и няма да подпишат договор с френската компания", твърди телевизия "Алфа тв", позовавайки се на сдружението на корабособствениците. Според информацията в търга е участвала и българската компания "Български корабен регистър", чиято предложена цена е два пъти по-ниска.
"Преди около три месеца министърът на транспорта и съобщенията каза, че ако намерим сертифицирана фирма, която да отговаря за нас, и да е международно призната в ЕС, да я посочим като възможен регистратор", казва Горан Устияновски от сдружението. По думите му тогава браншът е посочил "Български корабен регистър", който е предложил най-ниска цена. "Министерството, без да ни пита, е сключило договор с френската компания", казва още Устияновски, твърдейки, че вместо 500-600 евро ще се наложи да бъдат плащани "няколко хиляди".