Спадът при европейските търговци в сектора "направи си сам" продължава

Спадът при европейските търговци в сектора "направи си сам" продължава

"Кингфишър" и "Практикер" отчитат по-малко продажби през второто тримесечие
Едни от най-големите търговци в сектора "Направи си сам" отчетоха спад на продажбите през второто тримесечие заради все още лошите данни на различни пазари, съобщи "Ройтерс". Компанията "Кингфишър" ( Kingfisher), която е най-голямата на европейския пазар в сектора, отчете 0.8% намаление на продажбите през второто фискално тримесечие.
Влошените резултати се дължат на изключително слабото представяне във Великобритания, съобщава "Ройтерс". Според данните на агенцията още по-лоши са данните и за втората най-голяма верига в Германия - "Практикер" (Praktiker), която има и бизнес в България. През второто тримесечие компанията отчита 8.4% спад на продажбите, а обяснението е лошото време през април и май.
През последните месеци има данни за съживяване на пазара, но все още прогнозите на компаниите са предпазливи. В някои от европейските държави вече има признаци, че потребителските разходи се увеличават.
Така например официалната статистика на Великобритания показа, че през юни продажбите на дребно са се увеличили с 0.7% спрямо май, като това се дължи предимно на ефекта върху черната техника покрай световното първенство по футбол. Доверието на потребителите обаче все още остава крехко заради правителствените мерки в много страни за съкращаване на разходите и повишение на данъците, отчита "Ройтерс".
"Разходите на потребителите остават под натиск, особено във Великобритания", коментира главният изпълнителен директор на "Кингфишър" Ян Чешайър, който все още е предпазлив относно оценките за евентуално повишение на търсенето.
От "Практикер" съобщиха, че запазват прогнозите си за значително подобрение през настоящата година заради въведения план за съкращаване на разходите на дружеството. Около 2/3 от приходите на компанията идват от германския пазар, а останалите - от Източна Европа, съобщава "Ройтерс".
Миналата година беше най-тежката година за търговците от сектора "Направи си сам" за последните 15 години. Заради кризата компаниите отчетоха намаление на всички основни пазари и във всички продуктови категории. От една страна, то дойде от силния спад в строителния сектор, а от друга - от това, че потребителите отделяха по-малко средства за по-големи покупки.