"Гугъл" променя рекламните механизми на търсачката си в Европа

"Гугъл" променя рекламните механизми на търсачката си в Европа

Измененията влизат в сила от 14 септември
"Гугъл" ще позволи при търсене на дадена марка в Европа в рекламите около резултатите й да излизат и нейни конкурентни, съобщи "Ройтерс". Промяната ще влезе в сила от 14 септември в повечето европейски страни. В момента, ако напишете в полето за търсене "Рено", до резултатите няма да може да се появи например реклама за сервиз на "Опел", което е заложено в системата на "Гугъл" AdWords.
След промените обаче това ще е възможно, тъй като търсените компании няма да могат да определят какви марки да се появяват при техните резултати. Това ще е възможно само ако става въпрос за заблуждаваща реклама.
По този метод действат търсачката и рекламите на компанията в САЩ, Великобритания, както и в десетки неевропейски държави. Компанията ще въведе промените, след като Европейският съд взе решение през март, според което промяната не противоречи на законите за авторското право.
Някои компании за луксозни стоки като например "Луи Вюитон" обявиха, че подобна практика ще подкопае техните брандове. AdWords на "Гугъл" е основата на компанията от платени услуги при търсене, като приходите от нея са за около 23 млрд. долара.