"Нюз корпорейшън" продава три китайски тв канала

"Нюз корпорейшън" продава три китайски тв канала

"Нюз корпорейшън", компанията на Рупърт Мърдок, обяви, че ще продаде контролния си пакет акции в три китайски телевизионни канала на фонд за дялово финансиране, подпомогнат от "Шанхай медия груп" (SMG), съобщи "Ройтерс".
"Чайна медия капитал" (CMC) ще закупи контролния пакет акции на "Синг Конг" и "Синг Конг интернешенъл", както и "Канал V" заедно с неговия "Форчън стар", който е специализиран за игрални филми.
СМС е основан през 2009 г. фонд за дялово финансиране с портфейл от 739 млн. долара, който се фокусира основно в инвестиции в медийната индустрия. Той е подкрепен от SMG, както и от Китайската банка за развитие и "Чайна броадбанд капитал".
SMG е втората по големина медийна компния в Китай и доминира на пазара в Шанхай. Продажбата на контролните пакети означава, че започва изтегляне на "Нюз корпорейшън" от страната, в която медиите са стриктно контролирани от властите и западните компании срещат доста ограничения от страна на Пекин, коментира "Ройтерс".
Параметрите по сделката не са завършени, но трите канала комбинирано не носят сборно повече от 50 млн. долара годишни приходи, заяви Вивек Куто, медиен анализатор от Media Partners Asia. "След две десетилетия в Китай компанията на Мърдок разбра, че единствените начини за растеж на този пазар е бизнесът да попадне в ръцете на местни предприемачи", допълва Куто. Той очаква СМС да препродаде скоро телевизиите или да ги пусне на борсата.
Големите американски компани като "Нюз корпорейшън", "Тайм Уорнър" (Time Warner) и "Ваяком" (Viacom) имаха високи очаквания за пазара в Китай, когато пуснаха телевизионни канали в края на 90-те години на миналия век.
Те очакваха, че ще привлекат голяма аудитория в най-многолюдната  държава на планетата. Усилията на компаниите бяха попарени от ограниченията, които китайските власти наложиха относно разпространението на сигналите в страната.
Китай ограничи излъчванията основно в южната провинция Гуандун, което силно намали възможността на телевизионните компании да привлекат зрители от другите части на страната, допълва "Ройтерс".