Българите чакат най-дълго на опашки в банките
Българите чакат най-дълго на опашки в банките сред повечето от частните обществени учреждения. Това сочи проучване на компанията Client X, направено чрез тайни клиенти. Изследването обхваща над 100 обекта в най-големите градове на страната.
Близо 10 минути средно е времето, което трябва да прекарат клиентите на банките в изчакване, докато им дойде редът за обслужване.
По-бавно е обслужването и в пощите, където средният престой на опашка е над 7 минути и на билетните каси на жп гарите, където той надхвърля 6 минути. Това са местата, на които обслужването е най-бавно и във всичките 24 държави от ЕС, Западните Балкани и Източна Европа, обхванати от изследването.
На фона на общата картина обаче този тип институции работят по-бързо от средното за континента. Така например в Европа средният престой на опашка в банката е 18 минути, в пощата - 19, а на билетната каса на жп гарата - над 8.
Според изследването средно около пет минути прекарват българите като престой на опашки при пазаруване. Най-дълго се чака в кварталните магазини - над 5.3 минути и в магазините за продажба на дрехи - 5 минути. По-бързо е обслужването в супермаркетите, където тайните клиенти са установили, че престоят на опашката е малко над 4 минути.
Според данните на изследването на опашка в България има средно по 4 души, каквато е и ситуацията в по-голямата част от европейските страни. Най-дълги са опашките в Русия - средно 9 души, а най-къси - в Македония и Белгия - по двама души. В 75% от българските обекти пък служителят зад гишето или касата е поздравил клиента, а в 54% е бил усмихнат, сочат още данните.
Качественото и бързо обслужване става все по-важен фактор за потребителите. По данни на "Евромонитор" то е сред трите най-често срещани причини за избор на конкретен обект за пазаруване заедно с разнообразието и цената.
В някои от западноевропейските страни пък дори има по-голяма тежест от ценовата политика на магазина. Бързината на обслужване става и все по-важен фактор и за българите. Според изследване на института GfK през настоящата година 42 на сто от българите смятат, че си струва да платят малко повече, но да пазаруват в магазин с по-бързо обслужване. За сравнение - през миналата година така са смятали 39% от клиентите.
Среден престой на опашка (в минути) Банка 9.56 Поща 7.44 Билетна каса на жп гара 6.22 Квартален магазин 5.39 Магазин за дрехи 5 Супермаркет 4.17 Аптека 3.50 Заведение за бързо хранене 3.25 Билетна каса на автогара 3.03 Източник: Client X |