Streak излиза срещу iPad в битка за американския пазар на таблети

Streak излиза срещу iPad в битка за американския пазар на таблети

Изпълнителният директор на Dell Майкъл Дел коментира с умерен ентусиазъм първите данни за продажбите на Streak. Устройството се появи най-напред на британския пазар в началото на юни
Bloomberg
Изпълнителният директор на Dell Майкъл Дел коментира с умерен ентусиазъм първите данни за продажбите на Streak. Устройството се появи най-напред на британския пазар в началото на юни
Американската компания Dell в петък ще пусне на пазара в САЩ своя таблет Streak, а ден по-рано ще започне приемането на поръчките за продукта. Това съобщиха от дружеството, което ще е първият голям технологичен концерн, който ще се конкурира с Аpple на американския пазар за таблети.
Dell имат един сериозен коз - таблетът им ще се продава за 300 долара след субсидия от мобилния оператор AT&T. Това е цената за устройството, но с 2-годишен договор с AT&T, която осигурява GSM мрежа на продуктите на Apple в САЩ. Без договор Streak ще се продава за 550 долара. Най-евтиният модел на iPad е 500 долара, като по-скъпите струват над 800 долара.
Таблетът на Dell беше сочен за основен конкурент на iPad още след като Dell го показаха в началото на годината. Streak има доста по-малък екран от този на iPad - едва 5 инча (12.7 см), но пък компенсира с много други функции, които таблетът на Apple не притежава.
Устройството на Dell разполага с уебкамера и операционна система Android, което предполага по-голяма отвореност на продукта към чужди софтуерни приложения и файлове. Устройството поддържа Wi-Fi и 3G. Предварителните ревюта на Streak го определиха като хибрид между смартфон и таблет.
Това е още едно предимство на продукта на Dell - може да се ползва като мобилен телефон. Някои от моделите на iPad имат 3G съвместимост, но тя се ползва само за пренос на данни.
Streak дебютира на британския пазар в началото на юни. Някои от офертите на големите британски оператори са за безплатно устройство, ако абонатът подпише 2-годишен договор. Разбира се, месечните такси са доста солени, а повечето абонаментни планове предлагат само достъп до 3G мрежата на мобилния оператор. Ако Streak се ползва и като мобилен телефон, таксата се покачва още.
Непосредствено след дебюта на устройството на британския пазар изпълнителният директор на Dell Майкъл Дел обяви, че продажбите на Streak са "интересни, вълнуващи, но незначителни на фона на годишния оборот на компанията от 60 млрд. долара".
Редица производители планират да пуснат собствени таблети до края на годината. Някои от големите компании вече обявиха, че разработват 3D таблети, които се очаква да се появят през следващите няколко години.
Междувременно на пазара се опитват да пробият и компании, които предлагат четци за електронни книги с функции на таблети. Такъв пример е компанията Copia, която обяви, че пуска хибрид между таблет и четец. Производителят се надява да спечели позиции от ниската цена - едва 99 долара.