За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Хорошо там где нас нет
Рейтинг: 1372 ВеселоКакъв е изводът ? - Не почивайте на българското черноморие - за същите при можете да получите повече в Турция или в Гърция
Хотели как лучше, получилось как всегдадр. Иванов
Рейтинг: 902 НеутралноЕдна умна приказка от Карелсон! На нашето море за българи е ад, затова накъдето ви видят очите, Турция, Гърция, Бангладеш, че умиране има отърване няма от вас!
Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!wds23355772
Рейтинг: 853 ВеселоДо коментар [#1] от "Karelson":
Умник си ми ти!!! 90% от чужденците които почиват у нас идват с резервации от техни туроператори! Точно нашите за които пише в статията изпращат калпазани като теб в Турция и Гърция
dobrich
Рейтинг: 909 ВеселоДо коментар [#1] от "Karelson":
В Турция 100 гр. водка в дискотека струва 60 лв. наши пари, малка бира - 10 лв. - това са най евтините цени в Куш адасъ! Иначе обслужването е много добро, хотелите също. В Гърция, цените са като в България, но в евро........
bobix
Рейтинг: 415 НеутралноДо коментар [#4] от "dobrich":
За мен това си е по-скъпо от тук каквото и да казват и да се самонавиват някои. Ще тръгнем напред само като се научим да си хвалим и подържаме нашето, както правят западняците. А не да търсим проблеми дор когато ги няма. Така не се продава в пазарната икономика. А като не продаваш - беднееш и затъваш.
Сони
Рейтинг: 458 ВеселоНова мъдрост: Не е луд тоя който ползва лиценза, а тоя, който не му го отнема!
:) Усмихни се днес! Утре ще е по-зле!missy
Рейтинг: 120 НеутралноРегистрирах се, само за да имам възможност да добавя коментар, свързан с тази статия. Аз съм действащ туроператор, малък такъв, но дисциплиниран що касае изпълняване на всички закони, на които е подчинена нашата дейност. Просто сме от онези малки фирми, които работят, за да се прехранят и нямат свободни средства за рушвети, необходими за потулване на нарушения. Сред нас, разбира се, има и такива, заради които повечето ни слагат под общото наименование "маскари". Тази статия е свързана с една задължителна застраховка и нейното сключване, а не с цените на нощувки и/или пакети по нашето или други крайбрежия, за които уважаемите форумци пишат. Всъщност едното няма нищо общо с другото. В тази статия, обаче, има 2 откровени лъжи и това ме провокира да пиша. 1. Икономическото министерство предприе изземане на лицензи, именно поради ненавременно подаване на информация за сключена такава застраховка. Това се случи в началото на тази година и в списъка на фирмите с отнетите лицензи попаднаха и някои от "големите" туроператори. И не, че фактически нямат такива, а просто не са подали информацията в посочения срок. Друг е въпросът, че за такова дребно административно нарушение се прибягва до най-тежкото наказание, абсолютно несъизмеримо с тежстта т.нар. нарушение. А историята познава далеч по-тежки случаи (излъгани клиенти оставени на улицата) - същите хора управляват сега и са собственици на фирми със същата дейност, но под различно име. А след като си излъгал с десетки хиляди какво са едни 5000 лв., с които да се разделиш за нов лиценз?! Но това е друга тема. Не казвам, че законът не трябва да се спазва, но той трябва да се преразгледа що касае тежстта на наказанието за нарушаването му. 2. Застраховката била предназначена да защитава клиента от нелоялни туроператори или контрагенти на туроператора. Ами какво стана с онези излъгани хора? Някой да ги обезщети по силата на тази застраховка. Аз лично (считайте моите клиенти) бях излъгана от контрагент преди години, което костваше допълнителни разходи х 2 от моя страна, за да се осигурят услугите, за които клиентите са платили. След като вече изразходих допълнителни средства и след приключване на услугата (т.е. краят на пътуването) реших, че ето сега е времето застраховката (задължителна!!!) да изиграе своята роля по силата на общите условия, неизменна част от полицата. Но не би! След като надлежно представихме всички документи на застрахователната компания, с която е сключена застраховката, познайте от три пъти дали пък изплати нещо или не го увъртя, типично по "застрахователски"?! Повтарям отново, малка фирма сме, и според адвокат парите за делото (защото смятахме да заведем такова) щяха бъдат доста, времето - с неясен срок, изходът - уж 99% в наша полза. Но кой ти вярва в изход на дело срещу мастит застраховател... И то у нас... Ние нямаме тези средства и просто си казахме - пари се губят и печелят и така... регистрирахме няколко хиляди свръхразход. Да не говорим, че според нашия счетоводител един финансов резултат от една екскурзия да е със знак минус, не говорило добре пред данъчните, сиреч укриване на доходи. Е... точно в този случай той нямаше как да е със знак плюс. Толкова за ползата от тази застраховка, от която се наливат милиони в сметките на застрахователите. Задължителна, но не действаща. Съжалявам за дългия коментар, но завършвам с едно изречение - едно задължение, което трябва да плащаш (размерът му е в съответствие с оборота, а познавам фирми с оборот от милиони левове, които сключват полица на база оборот под 100000 лв.), само по себе си с добър замисъл, но както всичко копирано ей така от законите на други европейски държави (без да се адаптира към другите закони, свързани със съответната дейност), остава ненужно, тежи, а и е повод за поредното чудене на управляващите "а от къде сега да понапълним хазната". Я, тези балъци не подали информация в 2-седмичен срок. Я да ги подхванем, така и така сме тръгнали с туристическите обекти по черноморието (там наистина нещата са страшни). Дори банките ти напомнят с смс за настъпващ срок за погасяване на задължения. А в тази агенция освен да събират пари от раздадени лицензи на куцо, кьораво и сакато, друго не правят. Пожелавам на всички свежо лято и прекрасни преживявания, където и да отидат да отпускат, а на онези, за които това вече е спомен - нека бъде ярък, весел и дълготраен
ergen4ev
Рейтинг: 120 Неутрално25% ли..?
това просто препдполоение ли е или се говори за доказани цифри?
red_army
Рейтинг: 233 Неутрално...аз познавам човек на "Златни пясъци" който докарва автобуси с украинци и поляци и който има туроператорска фирма,която обаче едва ли плаща и наполовината на това което трябва...и вечното му извинение е все едно е жертва....а системата нещо му дължи,а не той на нея.....
бай Кольо
Рейтинг: 120 НеутралноДа живее застрахователното лоби.
mikereto
Рейтинг: 120 Неутралноами затвори има кво чакат
missy
Рейтинг: 120 НеутралноДо mikereto: затвор за какво? за това, че не си казал "да, току що сключих застраховка, моля впишете го във вашия регистър". Тази статия не е за онези, които крият доходи за десетки или стотици хиляди или дори за милиони левове.
richardnixon
Рейтинг: 902 НеутралноДо коментар [#1] от "Karelson" тонове водка, джин, бира, вино и
всичко друго с изключение на уиски можеш да изпиеш в Турция без една стотинка да дадеш в ол инклузива - при това ти го сервират от 10 часа до 2 часа нощем. да не говорим че морето е безкрайно чисто - без водорасли и фекалии без мутри без изроди рекетьори за плажни и всякакви такси - така че пътят на българския туризъм до Европа наистина минава през Босфора
CIA Germany
Рейтинг: 1183 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "dobrich":
Hope is the first step on the road to disappointment.Ми седи си у Добри4 батенце, не е казано, 4е за всяка уста са лъжица!!! Като искате ка4ество трябва да пла6тате, вие за без пари ли искате да е !?
CIA Germany
Рейтинг: 1183 ЛюбопитноДо коментар [#7] от "missy":
Hope is the first step on the road to disappointment.миси писи РЕСПЕКТ за такива като теб!!!
Дим Дим
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#7] от "missy":
ще се оправим...самиАко това което казвате е вярно то значи нещата са още по-сериозни. Пише, че има неподали заявления от 2008 год. Тогава защо не са били затворени с останалите затворени? Какви са вашите наблюдения като имате фирма? А иначе със сигурност да измъкнеш пари от застраховател е почти невъзможно, но това не е повод на вашия бизнес да не спазва закона. Ако смятате, че е несправедлив предложете нещо добро. Скоро фалира един туроператор от Великобритания и веднага прибраха туристите. Предложете да се копира техния модел на застраховане
Трубадурите
Рейтинг: 458 Веселоза чий пък да ползвам кур оператори ? пали колата ли, хващай влака ли
има доста привилегии, пък и приключения
Someday a real rain will come and wash all this scum off the streets.missy
Рейтинг: 120 НеутралноДо: Дим Дим
Точно този проблем не е най-сериозният, но от тази статия изглежда такъв, сякаш неподалите подобна декларация са най-големите нарушители в този бранш и .. бум.. отнет лиценз (по новому регистрация). Неееее, не! Ако г-жата и нейните подчинени си вършеха работата, подобна статия, а и много други нямаше да бъдат факт: цитирам от сайта на агенцията:
"Държавната агенция по туризъм осъществява държавното управление в туризма, като:
* разработва краткосрочни концепции и програми за развитие на туризма и предлага на Министерския съвет за приемане стратегия за развитие на туризма;
* организира и координира контрола върху качеството на туристическия продукт; извършва регистрация за туроператорска или туристическа агентска дейност и категоризация на туристически обекти в предвидените от закона случаи"
Приложено в бг? Не! Една себеуважаща се туристическа страна, за каквато се смята България, по правило заделя поне 10% от приходите от туризма за национална туристическа реклама и лостове за регулиране на развитието на туризма. За справка: Хърватия. Държава, достатъчно привлкателна сега, но не и в годините след 1991-2 год. (всички знаем защо). Къде е тя сега, къде сме ние...
Още един пример за "равното начало": Когато аз кандидатствах за лиценз бях приготвила целия наръч от документи, които бяха изискуеми по закон. Върнаха ми половината от тях с аргумента, че са повече от необходимото!!!! Питам, ама как... та това е по закон - доказва моя опит, моя ценз... Казват, не ни трябват. И ми взеха 2-3 хартийки, една от които е удостоверение за платен лиценз. До тук за "равните пред закона".
Сериозен е ширещият се непрофесионализъм среда нашите "колеги" и тарикатлък на дребно. Да завлечеш вечно лутащия се в интернет потребител и да му продадеш най-добрия продукт на "най-ниска" цена е ежедневие х 10. Хора, разберете, няма отлично качество на ниска цена. Малко откъсване от темата, но все така свързано с туризма. Имаше хотел по нашето черноморие, което предлагаше 1 нощувка ол инклузив ("всичко включено в цената) на цена 35 лв. Хотелът 4*, на брега, чудесна плажна ивица. Месецът е юни. И ние, под тежестта на търсенето (въпреки, че дейността ни е насочена към изходящ туризъм) от страна наши клиенти казваме ок, щом човекът го иска и идва при нас ( с негова мисъл за отстъпка, която получва като редовен клиент) му продаваме нощувки в този хотел. Плащайки, той казва "ама само внимавай да не е нещо гадно, щото все пак... 4*...ОЛ ИНКЛУЗИВ"!!! Аз отвърнах: " аз за една вечеря с хубаво вино в нормален ресторант в София плащам тези пари" ( в кръга на шегата, но все пак не можем да съпоставяме цените на напълнения хладилник с количеството изядено в ресторанта, никога няма равенство, ясно защо), а ти искаш не един сервитьор (като в ресторант) , ами и още няколко човека персонал, 5 хранения на ден, алкохол и безалкохолно да са ти на ниво за близо 18 евро?! Вземи си парите и иди претендирай другаде за качество за тези пари. Просто не искам неприятности с хора, които наистина не знаят цените на услугите. Има държави, където това е факт, но ние не сме една от тях.
daniele
Рейтинг: 627 НеутралноОоопс! Вижте и това
http://aaamazee.blogspot.com/2010/08/youtube.html
daniele
Рейтинг: 627 НеутралноОоопс! Вижте и това
http://aaamazee.blogspot.com/2010/08/youtube.html
missy
Рейтинг: 120 НеутралноИзвинявай Дим Дим. Малко се отплеснах. На твоя въпрос защо няма други потърпевши... ами не е имало проверки...Те идват единствено и само, ако сигнал е подаден от КЗП (между другото една от най-некомпетентните комисии), свързан с друг сигнал, обикновено следствие или от действително нарушение или просто безпочвено обвинение, на което те са длъжни да реагират. Аз съм от онези осъдили комисията и спечелили делото. Не познаваха закона милите... Носят винаги една книжка (закон) и винаги подчертани с маркер "червените" точки и винаги толкова намачкана... Все ровят в нея, сякаш ще открият "светия граал"...
Дим Дим
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#18] от "missy":
ще се оправим...самиНе работя в сферата да се изказвам компетентно, но е ясно едно и то е, че нарушения има. Дали са големи или малки това не мога да кажа, но не виждам и някои във форума или в статията да дава квалификация както казвате вие. Ако вашата фирма е изрядна няма от какво да се притеснявате. Колкото до това че правителството не си върши основните задължения е вярно. Също така е доста вярно и че в туризма масово се нарушават законите вижте застрояването, неплащането на данъци, сега и застраховките.
missy
Рейтинг: 120 НеутралноДо Дим Дим: целта на моите коментари не е да оневиня нарушителите. Напротив. След като аз не съм от тях, справедливо е да искам всички да сме равни пред закона и да плащаме еднакво. Аз не се притеснявам от нищо. Добре дошли са всички "проверяващи". И данъчни са ми били на гости и от КЗП също (последните осъдени).. няма за какво да се притеснявам. Но статията е за една "задължителна застраховка", за чието недокладване за сключване се отнема лиценз (твърде тежка мярка). А смисълът на съществуването й и покритието й е нещо, в което съм се убедила, че не съществува в България. ПОНЕ ЗАСЕГА.
steppenwolf
Рейтинг: 177 НеутралноДо коментар [#7] от "missy":
Ами то закона е глупав. Застраховките само оскъпяват пакетите. Клиентите би трябвало да избират дали да се застраховат или не.
Няма какво да се пълнят гушите на тези мошеници. Целта на всички такива закони е да отстраняват "малките" от пазара. Би трябвало обаче в случай на проблем съдебното производство да е бързо, в рамките на 2-3 седмици и хората да си вземат парите от фирмата с неустойки. Ако фирмата не може да плати, да я фалират и повече на лицата свързани с нея да не се издава лиценз за извършване на такава дейност. Обаче тук делата се точат с години.
Красимир
Рейтинг: 740 РазстроеноМалките туроператори в 90% от случаите работят на черно, всеки път ми се молят ако може да намалим нещо фактурите или пък най добре да не даваме като доведат някой в хотелите. Има и толкова много фирми които организират екскурзии и какво ли още без дори да имат лицензи. Сега е повече от ясно, че повечето въобще НЕ са правили застраховки за да не дават пари а не, че са забравили да подадат заявката за регистъра. Кой луд ще забрави се обади в регистъра ако знае че може му затворят фирмата??? Ама веднага се появиха туроператори като missу да манипулират и твърдят че със сигурност фирмите са забравили, а не са решили си спестят едни 100 хил. примерно. Браво на вестника за позицията, законите трябва да се спазват. Не може да има фирми които работят честно и почтено и една група с други фирми които вечно да са тарикати и ако може да не плащат за нищо. Те се познават от далеч- няма да си свършат задълженията а ще седнат веднага като missy да мрънкат "това е дребно нарушение, а не голямо", "тази застраховка е безсмислена", "закона е лош" и т.н. Затова цяла България ще ни мрази всички работещи в туризма.
Красимир
Рейтинг: 740 НеутралноДо коментар [#24] от "steppenwolf":
Вижте тук става дума за задължителна професионална застраховка а не за онези застраховки които си правите и плащате като пътувате като клиент.
idianata
Рейтинг: 676 Неутралное като е задължителна тая застраховка, това автоматично ли трябва да я направи неработеща? Нещо като осигуровките - здравни, социални, пенсионни, не знам си какви - задължителни са, ама я получиш нещо ако се случи "застрахователно събитие" я не ...
Moonshine
Рейтинг: 296 ВеселоМога да похваля нашето, цитирайки един сервитьор на Слънчака - "Претенции ли нещо? Аре ако ядеш - яж, щото 100 човека чекат за маса."
И една реплика към министър Трайков. Тая проверка е трябвало да я направите преди да е почнал сезона, а не след като нередовните са обслужили N - броя летовници.
Румен Гълъбинов
Рейтинг: 1014 НеутралноКомисията за защита на потребителите има изискване в помещенията си туроператорът да е поставил удостоверението, издадено от застрахователя за наличието на договор за задължителна застраховка „Отговорност на туроператора”.
Освен това потребителите е полезно да знаят, че застраховката покрива отговорността при три типа ситуации:
1) Когато пътуването не може да започне, защото туроператорът е изпаднал във финансова криза, но клиентите са предплатили част от услугите;
2) Когато по време на пътуването туроператорът е предоставил на клиентите си само част от услугите по договор;
3) Когато туристите вече пътуват и туроператорът не може да плати, за да се върнат, откъдето са тръгнали.
В тези случаи туристите си плащат сами, а застрахователят им изплаща определеното от него обезщетение до 15 дни.
missy
Рейтинг: 120 НеутралноДо Красимир: в моите коментари никъде не подкрепям нарушаването на закона. Аз самата като спазващ всички правила съм далеч от оправдаването на онези, които не го спазват. Казах само, че мярката на наказанието е несъответстваща на тежестта на нарушението в случая, защото статията касае една задължителна застраховка. Съгласна съм, че след като е задължителна по закон, значи трябва да се плаща, но друг е въпросът (това засегнах), че тази "застраховка" не застрахова от нищо, просто още едни пари отишли в нечия каса... Споменах, че наказанието можеше да е и някаква глоба (в размер съответстващ на оборота на фирмата, защото точно в такова съответствие се измерва цената на полицата), но не и отнемане на лиценз. Действително има фирми, които "забравят" да платят. Естествено, че никога няма да застана на тяхна страна "солидарно". Питам, как така от 2008 г. неподавали такава уведомление, та сега се сетили да ги търсят? Застраховката се сключва ежегодно. И наистина познавам колеги, които не са подали такова, въпреки че имат сключена застраховка, но им отнеха лиценза. А издаването на нов става след минимум 2 месеца, след като многоуважаемата комисия вземет та се събере и разгледа заявленията. В моя случай, въпреки далеч по-краткия срок предвиден от закона, получих такъв след 3 месеца (просто комисията така и не съумя да се събере навреме). А през това време ние сме една действаща фирма с всичките й разходи, но без право на дейност, но задължително по закон трябва да има действащ офис. Т.е. тези, на които им е отнет лиценза за такова нарушение, ще продължават да имат разход без никакво право да работят, за да го покрият. Та мисълта ми е, ако се докаже, че туроператорът не е подписал нова полица в законовия срок, то нека си понесе наказанието (ако и да е най-тежкото), но ако се докаже, че е имал такава, но е пропуснал да се обади, нека просто отнесе една солена глоба и да си знае следващия път да следи по-внимателно сроковете. Със сигурност ще го направи, но ще може да работи, даже още повече, че да си покрие "извънредните" разходи. А що касае Вашата генерализация (обобщение), че почти всички сме мошеници, за да избегнете това чувство просто изисквайте касов бон за Вашите пътувания, погледнете внимателно лиценза и полицата от тази застраховка (те задължително трябва да стоят на видно място в офиса) и тогава може да се убедите дали те са валидни и дали фирмата действа по правилата. В сайта на агенцията по туризъм можете да проверите дали агенцията или туроператорът са действащи. Ето линк за улеснение: http://www.tourism.government.bg/bg/tregister.php? menuid=62&id=2
missy
Рейтинг: 120 НеутралноДо Румен Гълъбинов: пропуснахте и точката за нелоялни контрагенти, а и още няколко... Сигурно сте застраховател. Общите условия към тази полица не се състоят от 3 точки. А какво стана с Вени Тур и потърпевшите от нейните действия хора? А.. забравих, тя нямала лиценз за туроператор, т.е. няма право да сключва договори с потребители, и съответно няма изискване по закон да сключва тази застраховка, а и по неговата сила не може. Ей за такива случаи говоря. Не за платили, но забравили, а за неплатили и за още по-тежки нарушители.
Красимир
Рейтинг: 740 НеутралноДо коментар [#30] от "missy":
Missy, не ми обяснявайте как да си купувам почивка защото има достатъчен стаж в хотелиерството за да ви знам всички подли номера и да ползвам услугите на 1-2 големи фирми . Без да ви обиждам, но изглежда страдате от амнезия или продължавате да лъжете безогледно. В първия си пост обясняте че специално сте се регистрирали да разобличите "лъжите" в тази статия защото не ставало въпрос че вашите колеги (а сигурно и вие) нямат застраховка, а че не подали уведомително писмо. Ако наистина работите в туризма знаете че са максимум 5-10 от тия 300 фирми които да са забравили за писмото. Оттам нататък постовете си стават все по безумни: то не беше вестника е лош защото пише статии за номерата ни, после закона е лош, после застраховката е лоша и всичко друго само не и вие (говоря като малки туроператори опитващи се да се правят на тарикати). Не се излагайте повече най добре, отидете си направете застраховка а като мислите, че сегашната застраховка е тъпа (както е наистина), пишете един е-майл на Донка Соколова с предложения, в момента се пише нов закон. И последно да ви информирам: агенцията по туризъм не съществува от близо 1 година. Довиждане.
missy
Рейтинг: 120 НеутралноДо Красимир: не бих искала този форум да превърна в диалог, но драги ми... явно само ние с вас четем тази статия вече. Но все пак, с надежда и още някой да хвърли едно око на нея, ще ви кажа, че аз застраховка си имам, никъде в коментарите си не съм променила позицията си, само разширявах примерите. А всички проблеми, които досега сме имали са само и единствено от "хотелиери" (слагам ви в кавички, щото тарикатите сте вие по цялата верига), демек от хотели. Лъжливи, подвеждащи, но никога не носещи отговорности. После, клиентът иска от нас обезщтетение, а пък ние от пишман хотелиери. Когато споменах в един от предишните си коментари за подобен пример, т.е. проблем сконтрагент, той касаеше именно хотелиер и то голям. Дублаж видиш ли, имало... А ние много добре знаем какво значи дублаж и кой от какво се лакоми, т.е. вие драги ми хотелиери. Клиентите ми са получили своето, но ние от вас няма... Вие не се излагайте, защото сте най-проклетата част от веригата, но няма как без вас... Да не говорим колко жалка и неистинска е категоризацията на бг хотелите. Не изключвам и чуждите. НО ТУК РАЗМИНАВАНЕТО ПО С ИЗИСКВАНИЯТА ПО БГ ЗАКОНИТЕ Е ОЧЕВАДНО. Скоро даваха проимер за вас по тв. Хайде гледай си хотелиерството, жалкия, некомпетентен персонал и си радвай на урожая това лято. Аз съм си ок. Последно: какво общо има баба Донка с моето оплакване?! Жената си гледа своето собствено доугояване. Аз не работя с България вече и слава Богу. Нея 9баба Донка) не желая да засичам дори по улиците, и за твое сведение АГЕНЦИЯ ПО ТУРИЗЪМ СЪЩЕСТВУВА все още. Ти не ставай смешен "хотелиеро"
Красимир
Рейтинг: 740 НеутралноДо коментар [#33] от "missy":
Жено, гледам си хотелиерството, върви си и добре и персонала ми въобще не е жалък и некомпетентен. Жалки сте вие туроператорчетата. Вие не създавате НИКАКВА стойност на продукта: продавате чужди хотели, водите гости с чужди превозвачи, демек вие сте само едни пазарите които цоцате от продукта, който създават други. При това наглоста ви е безгранична, защото работите нелегално. Как може примерно Алма тур, Томас кук, Ай си ес всичко да е на светло а като дойдат твоите "колеги" от бранша на малките да почват "офф ся не може ли да направим нещо с тия фактури"', ала бала само. При това сте още по смешни като се правите на отворени. Ние имаме 6 хотела и най много се смеем като някой от вас прати някоя девойка на 23 на инфотур и тя започне да "преговаря" за цени. Кви цени да ви дам като я доведете пет туриста, я не. Абсолютни паразити. Чакайте само да се понаучат още малко хората да резервират в интернет и ще вървите по дяволите всички тогава въобще няма да сте нужни, защото и без това нищо не правите. А то си личи колко си компетентна и ти- агенцията по туризъм не съществува от 1 година, ся има заместник министър Иво Маринов и туризма е част от министерството на икономиката. Аз ако съм на Донка веднага ще те изхвърля от сдружението, елементарни неща не знаеш. Само стоиш там да трупаш членска маса май. Вземи да миеш чинии някъде не да се правиш на "бизнесдама". Мога те взема в кухнята на някой хотел ако си по хубавичка даже ще те пусна да им прибираш хавлиите на басейна. Айде със здраве.