Реклама на българския туризъм за близо 12 млн. лв тръгва в чужбина

Реклама на българския туризъм за близо 12 млн. лв тръгва в чужбина

Реклама на българския туризъм за близо 12 млн. лв тръгва в чужбина
Дневник
Рекламни кампании на българския туризъм в чужбина за близо 12 млн. лв. предстои да стартират от есента. Средствата се осигуряват от проекти по европейската програма "Регионално развитие" и ще включват кампании в Германия и Русия, както и излъчване на клипове по четири паневропейски телевизии, съобщиха от икономическото министерство.
От есента трябва да тръгнат клипове за България по каналите Eurosport, Euronews, National Geographic Channel и  Discovery Channel. Предвижда се това да стане на два етапа - между 6 септември и 26 декември, както и в периода от 31 януари до 27 март следващата година. На телевизиите ще бъдат предоставени три спота с продължителност от 30 секунди, показващи зимни и летни курорти, културно-исторически забележителности, както и възможностите за практикуване на еко- и селски туризъм.
Кампанията, която е на стойност 7.5 млн. лв., включва над 3 хил. излъчвания на рекламните клипове на пет езика - български, английски, немски, френски и руски. От икономическото министерство съобщиха, че допълнително ще бъдат заснети репортажи за предаването Sport Trips на Eurosport, в които ще се представят възможностите за практикуване на голф, ски и водни спортове в България.
Euronews ще представи два български града в рубриката Metropolitans, a eкип на National Geographic Channеl ще посети България за репортаж, показващ културни и природни забележителности. Очаква се журналистите да пристигнат в страната през октомври или ноември.
През есента ще бъде даден старт и на рекламни кампании и в Германия и Русия, които са сред ключовите пазари за българския туризъм. Те също са по проект от програма "Регионално развитие" и ще се изпълняват повече от година.
В края на септември започва кампанията в Русия, чиято стойност е 1.5 млн. лв. и ще представя възможностите за морски, ски, СПА и културно-исторически туризъм. Поръчката за кампанията беше спечелена от дружеството "Маг адвъртайзинг", собственост на бизнесмена и зам.председател на партия "Новото време" Красен Кралев.
Кампанията в Русия включва интернет, тв и радиореклама, 28 рекламни публикации в 4 специализирани издания, както и организирането на пресконференции и инфотурове за журналисти. Предвижда се да бъдат поставени и билбордове на България в метрото в Москва и Санкт Петербург.
В Германия пък ще се заложи на утвърждаването на българските продукти и популяризирането на алтернативния туризъм в България, става ясно от описанието на проекта. Обединението между германската компания "Медиа Консулта" и българската "Крес", собственост на Красимир Гергов, които спечелиха търга за над 2,9 млн. лв, ще трябва и да "промени имиджа и възприемането на туристически продукти и услуги в България" и при нужда да се занимава с кризисен PR.
Предвижда се публикуване на 60 карета и материали за България в списанията VW International, Travel One и Touristik aktuell, както и 260 излъчвания на клипове по местни телевизии. Кампанията включва още поставянето на билбордове в Берлин, Франкфурт, Мюнхен, Щутгарт, Хамбург, Кьолн и Лайпциг, както и организирането на инфотурове и пресконференции за германски журналисти.
Икономическото министерство трябваше да стартира и рекламна кампания във Великобритания, но поръчката беше прекратена, тъй като се яви само един кандидат на търга. Той предстои да се пусне наново.
Страната ще се популяризира чрез:

- Над 3 хил. клипа по каналите Eurosport, Euronews, National Geographic и  Discovery
- Онлайн, тв, радио-, печатна и външна реклама в Русия и Германия
- Посещения на поне 50 журналисти от Германия и Русия в страната