Пощенска банка ще предлага банкиране през мобилен телефон

Пощенска банка ще предлага банкиране през мобилен телефон

Пощенска банка ще предлага банкиране през мобилен телефон
Пощенска банка ще предлага на клиентите си възможност за "мобилно банкиране", съобщиха от институцията. Услугата ще се извършва съвместно с лицензирания оператор на платежна система "СЕП България" и мобилния оператор GLOBUL.
Операциите, които клиентите на банката ще могат да извършват чрез мобилния си телефон, са преводи към IBAN сметка, преводи по мобилен номер, плащане на стоки и услуги в търговски обекти, плащане на предплатени услуги и справки. Всички разплащания се извършват в левове и само на територията на страната. Първоначално услугата ще се предлага в общо 35 клона на банката в София, Пловдив, Варна, Бургас и Стара Загора.
На практика услугата става достъпна чрез SIM карта на GLOBUL. След като тя се активира с приложението "Мобилен портфейл" (G-Портфейл), клиентите трябва да се регистрират за услугата в клон на Пощенска банка. При регистрацията той създава свой ПИН код, а "СЕП България" автоматично активира електронен подпис, обвързан със SIM картата, който служи за подписване и криптиране на всяка мобилна банкова операция.
"Не съществува риск за финансовите средства на клиента дори и при загуба на телефона, тъй като електронният подпис е 100% защитен в SIM картата на мобилния телефон, а при загуба или кражба клиентът може да се обади на платежния оператор и да спре услугата", посочват от банката.