"Бъргър кинг" може да бъде продадена

$2.25 млрд. е пазарната капитализация на дружеството 12 000 ресторанта има компанията в цял свят |
"Бъргър кинг" (Burger King Holdings), втората най-голяма верига за бързо хранене в САЩ, може да бъде продадена, като в момента се водят преговори с компании за дялово инвестиране, съобщава Wall Street Journal, позовавайки се на източници, близки до фирмата.
До момента не са ясни подробности около евентуалната сделка, но източниците споменават британската компания за дялово инвестиране 3i Group като заинтересована страна. Не е сигурно и че преговорите ще доведат до сделка. Източници на "Ройтерс" също потвърждават, че 3i е от потенциалните заинтересовани.
По информация на агенцията веригата и в момента е собственост на дялови инвеститори - TPG, Bain Capital и Goldman Sachs. Те я придобиха през 2002 г. от Diageo за 1.5 млрд. долара. Той все още държи миноритарен дял от 32%. "Бъргър кинг" отчете 2.3% спад на продажбите в световен мащаб за завършилата фискална 2010 г. в сравнение с 1.2% ръст година по-рано. Потреблението на продуктите на компанията в Канада и САЩ пък се е свило с 3.9%.
"През фискалната 2010 г. се сблъскахме с растяща безработица и крехка глобална икономика. Съчетанието им направи сектора един от най-трудните в историята", коментира изпълнителният директор на "Бъргър кинг" Джон Чидси.
В резултат на трудната година анализатори занижиха прогнозите си за финансовото състояние на компанията до края на годината. Причината са притесненията им от отрицателния баланс на компанията до момента. За сравнение, основният конкурент на "Бъргър кинг" - McDonald`s, е увеличил продажбите си в глобален мащаб с 4.8%.
"Бъргър кинг" има пазарна капитализация от над $2.25 млрд. и управлява над 12 000 ресторанта в повече от 75 страни. Веригата за сандвичи влиза в България през полската компания "Амрест". През 2007 г. дружеството взе правата за България за KFC, което е марка на Yum! Brands. В резултат на франчайзинговия договор "Амрест" може да развива веригата в България като втори представител.