"Амазон" преговаря за платени филми и програми в интернет
"Амазон" (Amazon) започна преговори с телевизионни компании за пускане на абонаментна услуга, която да позволява на потребителите да гледат някои телевизионни шоупрограми и филми през интернет, пише "Ройтерс".
Според информация на вътрешни източници ИТ компанията е започнала преговори с "Тайм Уорнър" (Time Warner), CBS и "Вайаком" (Viacom). Все още няма яснота дали телевизионните компании ще се съгласят на предложението на "Амазон", като преговорите са все още в начален стадий, допълва "Ройтерс".
ИТ компанията вече предлага на своя сайт възможност за гледане на теливизионни шоута и филми в специална секция, като цената на един епизод започва от два долара. Подобно на "Нетфликс" (Netflix), която комбинира онлайн стрийминга с абонаментния си бизнес за даване на ДВД-та под наем, и "Амазон" най-вероятно ще обвърже абонамента автоматично с Prime Service услугата на компанията.
Тя предоставя възможност за двудневна доставка на продукти от сайта на "Амазон" срещу 79 долара годишно. Също така ще бъдат излъчвани по-стари епизоди на шоупрограмите и сериалите, защото телевизионните компании се опасяват да не им се обезцени тяхното съдържание, което пускат в ефир.
През последните месеци големите ИТ компании преговарят за пускането на подобни услуги за стрийминг на телевизионни програми.
Така те се стремят да увеличат бизнес сегмента на онлайн телевизията. Холивудските компании също се опитват да засилят техния интернет бизнес, като така да ограничат пиратството на видеосъдържание в мрежата и заради добрия ръст на приходите от продажбата на дигитални копия.
"Епъл" (Apple) се очаква да пусне тв шоута на цена от един долар за епизод, "Ютуб" (YouTube) също обявиха, че преговарят за предоставянето на платен стрийминг на видеосъдържание, като то може да включва и дългометражни филми.