Американската Domino's Pizza влиза в България

Американската Domino's Pizza влиза в България

Американската Domino's Pizza влиза в България
Domino's Pizza

Създадена през 1960 г. в САЩ
9 хил. обекта в 60 страни
Първи обект в България - София
Американската верига за производство и доставка на пица Domino's Pizza навлиза на пазара в България. Първият ресторант ще бъде открит през октомври в софийския квартал "Борово", съобщи представителят на марката за България Никола Николов пред "Дневник". Планира се обекти от веригата да бъдат отворени в големите градове в страната, но засега Николов не иска да обявява повече подробности.
Веригата Domino's Pizza е специализирана основно в доставките за дома и офиса и е собственост на инвестиционния фонд "Бейн кепитъл" (Bain Capital). Менюто включва пица, сандвичи и паста, а различното в него са сладките пици. "Ще гарантираме изключително кратко време на доставките, страхотно обслужване и високо качество на храната", каза Николов.
Domino's Pizza ще се развива в България на франчайзинг, каквато е практиката на част от обектите в САЩ и за всички извън този пазар. Николов е взел правата за бранда от представителя на марката за Гърция и Кипър компанията Anatron Food Services след шест месеца преговори. Той ще е и собственикът на ресторантите.
Менюто на обектите в България ще е съобразено с изискванията на Domino's Pizza International. "Например кашкавалът се докарва от Англия и е нискомаслен. За пицата се използват различни видове тесто – италианско, американско, както и бисквитена плънка", обясни Николов.
Създадената през 1960 г. в САЩ верига в момента има над 9 хил. обекта в над 60 страни по света. Преди два месеца марката навлезе и на румънския пазар, като първият ресторант беше открит в Букурещ, а правата се държат от компания за дистрибуция на автомобили. Последните отчети за финансовите резултати на Domino's Pizza показват, че продажбите й се увеличават с около 14% през второто тримесечие на 2010 г. при отрицателен резултат за същия период на миналата година.
Това е поредната американска верига за бързо хранене, която навлиза в България. Тя ще е пряк конкурент на друга американска марка Pizza Hut, но и на останалите пицарии, повечето от които също се борят за конкурентния пазар за доставка по дома и офиса.
Пазарът на продукти за бързо хранене е привлекателен, тъй като въпреки кризата и свиването на потреблението продължава да расте. По данни на агенцията за пазарни проучвания "Евромонитор интернешънъл" (Euromonitor International) пазарът през 2009 г. се оценява на близо 268 млн. лв., като се е увеличил с около 8% в сравнение с 2008 г. Очаква се нарастването му да продължи, но с по-забавени темпове.