Триизмерна еуфория на изложението в Берлин

Триизмерна еуфория на изложението в Берлин

1800 евро струва 42-инчов телевизор на "Панасоник", използващ новата технология
Първият неофициален ден от изложението на потребителска електроника в Берлин (IFA) мина под знака на триизмерните видеотехнологии, пише "Гардиън". То официално започва от днес и ще продължи до 8 септември, но вчера се проведоха някои пресконференции и презентации, както и имаше достъп до част от изложбените площи.
"Панасоник" (Panasonic) се посвети изцяло на 3D технологиите, като демонстрира гама от триизмерни телевизори. Компанията показа прототип на първата потребителска триизмерна камера, която позволява на обикновените хора да снимат свои 3D клипове. Основните неща, които спират тази технология от навлизане на масовия пазар, са липсата на достатъчно съдържание и високите цени.
За първия проблем "Панасоник" предложи решение, като обяви пускането на услуга за платено съдържание за триизмерно видео, която ще включва каталог от над 2 хил. филма. Новини, спортни събития и музикални клипове също ще могат да бъдат излъчвани по тези телевизори и да бъдат предлагани чрез услугата на компанията.
Според директора на телевизионния отдел на "Панасоник" Ниротоши Уехара новата 3D IPTV услуга ще помогне да се наложи видеото в три измерения на масовия пазар. Проблемът с високата цена на триизмерните телевизори остава, като например 42-инчовия модел на "Панасоник", показан на изложението, струва около 1800 евро.
Друга негативна нотка към 3D манията даде "Епсън" (Epson), след като фирмата не представи своя триизмерен проектор за стена, като обяви, че тази технология не е готова за масово производство.
"Когато пазарът е готов, когато има достатъчно съдържание и технологията е готова, ние ще сме там", заяви Жан-Мари Лакрои, търговски директор за "Епсън" в Европа.
Японският тенхологичен гигант "Сони" пое различна позиция по отношение на триизмерния проектор, като представи своя модел WV-90, който позволява на потребителите да прожектират 3D изображения на стена и така се дава преживявания като в киносалона. За да го демонстрират, цялата презентация на японската компания се прожектира в 3D формат.
"Сони" обяви, че е единствената компания, която снабдява с триизмерни технологии от край до край, снима филми в три измерения, произвежда камерите за тяхното заснемане и телевизорите, на които да се гледат. Японският гигант обяви и прототип на първия лаптоп с подобна възможност за показване на видеоизображения, като според изпълнителния директор сър Хауард Стрингър той ще бъде на пазара през следващата година.
Подобно на "Панасоник" и "Сони" се опитва да повиши количеството триизмерно видео на пазара с услуга за разпространение на телевизионно съдържание, като няма потвърдена информация дали платформата за това ще бъде услугата за видео и музикален стрийминг "Кюриосити" (Qriocity). Стрингър посочи, че основен фактор за бума на триизмерните технологии е филмът на Джеймс Камерън "Аватар", допълва "Гардиън".