Бензиностанциите като супермаркети

Условието е да са притежатели на кредитна карта Transcard, като и тук не се дължат никакви допълнителни такси и комисиони извън дължимите към Transcard годишни такси, вариращи според типа на картата – дали тя е национална или международна кобрандирана с водещите компании в света в тази сфера. Търговските отстъпки, получавани при пазаруване с Transcard, достигат до 10%.
"Бензиностанциите все повече конкурират магазините", посочва Иван Костадинов, директор "Търговия и маркетинг" на "Петрол". Според него специфично предимство на "Петрол" е широката мрежа от обекти и присъствието дори в квартали. "Хипермаркетите затварят рано и не могат да предложат на хората възможността да пазаруват денонощно. Супермаркетите и магазините по квартали, които предлагат такава услуга, пък са малко на брой", посочва Костадинов.
Други големи играчи на пазара залагат на стратегически партньорства, които са насочени към предлагането на храни и напитки. Наскоро Shell например откри на магистрала "Струма", на 7 км от разклона за Перник в посока Гърция, шестия си съвместен обект с веригата за бързо хранене "Макдоналдс". Комплексът разполага и с магазин, ресторант "Макдоналдс" и McCafé, които предлагат богат асортимент от продукти и услуги и денонощно обслужване. Намеренията на двете компании са да продължат да си сътрудничат в България и занапред.
"Еко", друг голяма верига, си сътрудничи с веригата за специализирани кафе заведения Flocafe. На магистрала "Тракия" край Раднево те откриха първия си съвместен обект, в който покупката на горива може да бъде съчетана с храни и напитки от асортимента на Flo.