Лични финанси 3: Загубени в превода

От банковата ви карта (кредитна и дебитна) липсват пари или тя е блокирана. Банката ви неправомерно ви е начислила такси при банков превод или го е забавила. Неприятно, нали?
За всички тези и подобните им случаи, които може да изскочат в практиката, потърпевшият потребител може да се обърне към Помирителната комисия за платежни спорове към Комисията за защита на потребителите. Преди това обаче задължително трябва да е поставил проблема за разрешаване от конкретната банка, с която има неразбирателство. Според изискванията на Закона за платежните услуги и платежните системи всяка банка трябва да има ред за оплакване. Ако въпреки това институцията не даде отговор в срок от 7 дни или клиента не е удовлетворен от този отговор, тогава подава жалба в комисията. Услугите на помирителната комисия са безплатни.
каре: Какво трябва да съдържа възражението на клиента до комисията
- име на комисията
- трите имена, ЕГН, адрес на подателя на възражението
- за юридически лица и еднолични търговци - седалище, име, адрес за кореспонденция
- име и седалище на банката, срещу която се подава възражението
- изложение на фактите по спора
- формулиране на искането
- описание на документите, приложени към възражението.
Прилага се и декларация, че спорът е бил отнесен към съответната банка и тя не е отговорила или отговорът не удовлетворява клиента. Освен това в момента на подаване на възражението клиентът не трябва да е отнесъл същия спор пред съд или друга помирителна институция, както и да не е сключил с противната страна спогодба.
Адрес:
Помирителна комисия за платежни спорове към Комисията защита на потребителите
София 1000
площад "Славейков" №4а
телефон: 02/9330577