Националната мрежа за вестници в САЩ ще продава реклама, която гарантира продажби

Националната мрежа за вестници в САЩ ще продава реклама, която гарантира продажби

"Това е перфектният момент да се действа, но имат право само на един удар, за да успеят"
Одри Сийгъл, президент и директор на обслужване на клиенти в TargetCast TCM
За да възвърнат позагубената вяра на рекламодателите в пресрекламата, няколко американски вестника са обединили усилия в изпробването на нов рекламен модел, който се базира на конкретни резултати, пише вестник New York Times. Ако поредица от реклами, публикувани в хартиените им издания, не доведат до поне 10% увеличение на обема на продажбите на съответната марка, последната реклама от серията ще бъде безплатна.
Инициативата е подета от Националната мрежа за вестници, която обединява 25 големи издaтеля и Асоциацията на издателите на вестници в Америка. Чрез нея те се ангажират да демонстрират на компаниите, че пресрекламата е ефективна. Изгодната сделка ще бъде предлагана първо на големите национални производители на бързооборотни стоки – храни, напитки, козметика, лекарства, препарати за почистване на дома и др.
Идеята на инициативата е и да стимулира рекламодателите да купуват рекламна площ вътре в самия вестник, тъй като повечето големи компании в САЩ, които инвестират в преса, традиционно закупуват присъствие чрез допълнителни брошури, книжки или влагат купони за отстъпки.
За да се възползват от интересната оферта обаче, рекламодателите трябва да вложат поне 300 хил. долара в пресреклама и да купят поне една трета от площта на една страница във вестника три пъти. Преди да обяви новия рекламен модел, Националната мрежа за вестници е провеждала тестове с реални марки в продължение на две години – сред тях са брандове на гиганти като Campbell Soup, General Mills, PepsiCo и Procter & Gamble. За пробния период всички са постигнали между 7 и 25% увеличение на продажбите, като средният процент на ръст бил 16%.
От Националната мрежа за вестници са потърсили мнението и на експерти от медия агенции, които специализират в пресреклама, и са им показали предварително офертата.
"Ако издателите на вестници могат реално да докажат, че дадена реклама в печатно издание е генерирала продажби в определен ден, то тогава те разказват история, която ще грабне вниманието на агенциите и рекламодателите. Това е перфектният момент да се действа, но имат право само на един удар, за да успеят", категорична е Одри Сийгъл, президент и директор на обслужване на клиенти в TargetCast TCM в Ню Йорк пред New York Times.
A Мартин Кас, президент на Carat USA в Ню Йорк, смята, че тъкмо сега е времето на пресата да обърне мача, защото в САЩ се появява зелена светлина за икономиката. "Вестниците имаха много труден период, твърди Кас, отчасти и заради измеримостта и възвращаемостта, която онлайн медиите обещават на рекламодателите."
Сред издателите, които ще се включат в предлагането на новата оферта, са Gannett, Hearst, McClatchy, Media General, Тhe MediaNews Group and EW Scripps.