Какво предлага на рекламодателите новият дизайн на Twitter

Какво предлага на рекламодателите новият дизайн на Twitter

Всеки път, когато Twitter се променя, рекламодателите доволно потриват ръце, защото това е сигурен знак, че микроблогинг платформата се отваря за много повече възможности за неконвенционална реклама.
Така, когато миналата седмица изпълнителният директор на компанията Евън Уилямс пусна в експлоатация новия дизайн на сайта на пресконференция в Сан Франциско, никой не му повярва, че промените се правят само за да улеснят потребителите.
Въпреки огромната си популярност (160 млн. потребители по данни на компанията) социалната мрежа все още търси успешни начини как да монетизира истерията около себе си. През април от Twitter обявиха дългоочаквания си рекламен модел, базиран на т.нар. спонсорирани туитове и трендове, като първото ти дава възможност туитът на компанията да се показва на върха на резултатите в търсачката на Twitter, а второто - за корпоративно брандиране на тема, която се радва на голямо внимание в сайта.
Така например спонсорираният тренд на Coca-Cola наскоро им донесе 86 млн. импресии в уебсайта за период от 24 часа.
Новият интерфейс на сайта обаче възторгна рекламодателите още повече.
Какво се променя
Ключовата промяна в дизайна е, че вече могат да се гледат клипчета и снимки в същия прозорец на браузъра, в който е зареден Twitter. Досега те отваряха в нов прозорец. Изгледът на мрежата сега ще има два прозореца, като вторият ще е натоварен с множество функции, но най-важната от тях е, че ще показва медийно съдържание, свързано с туита, без да се налага потребителят да напуска сайта.
За целта Twitter са сключили сделки с 15 компании, сред които YouTube, Ustream и Flickr, за правото да показват тяхно съдържание на своя сайт. С промените от компанията елиминират и безкрайното скролиране през туитовете. Twitter обаче ще ги въвежда бавно и постепенно.
Готвеният редизайн дойде в момент, когато т.нар. туитър клиенти като TweetDeck и Hootsuite или апликации, които позволяват по-удобен и лесен достъп до услугата на потребителите, печелеха повече последователи от twitter.com. На пресконференцията обаче Евън Уилямс разсея тези впечатления, като съобщи, че сайтът на Twitter си остава най-предпочитан и използван.
Седемдесет и осем процента от тези, които са се логнали в микроблогинг платформата през последния месец, са го направили именно през него. Собствената мобилна апликация на Twitter е на второ място, с 14%. Но досега туитър клиентите предлагаха много повече детайли и възможности на потребителите си от самия Twitter.
Какво печелят рекламодателите
Главният административен директор на Twitter Дик Костоло, или човекът, натоварен със задачата да превърне компанията в печеливш бизнес, заяви, че започва да маркетира промените пред клиентите веднага. "Ползата от новия интерфейс е, че дава много възможности на потребителите да откриват, да се ангажират с туита и да видят начина, по които и други хора са го направили", коментира той.
Потребителите на Twitter се считат за много по-малко пасивни от средния интернет потребител и сега се очаква новият дизайн да направи тяхната ангажираност още по-интензивна. А това означава и още по-добра видимост на спонсорираните туитове и трендове или всякакво друго съдържание, разпространявано от рекламодателите.
С предишния изглед на сайта процесът, в който рекламодател може да провери колко души са отговорили на туита на компанията или са ретуитнали информацията, беше доста тромав. Сега това ще бъде достъпно веднага, и то без да излизаш от самия туит.
Основателят на Twitter Еван Уилямс отбеляза, че възможността да се качват снимки или да се гледа видео директно в сайта ще им помогне да привлекат рекламодатели от филмовите студиа например.
"Правихме кампания за "Играта на играчките" и в стария сайт, те пускаха туитове с линкове, който те отвеждаха на друг сайт, където можеш да гледаш трейлъра на филма, даде пример главният изпълнителен директор Костоло и допълни: "Сега трейлърът ще може да се гледа директно на нашия сайт, както и всички ретуитове и мнения на хора, които са го коментирали."
Twitter вече работи по големи проекти с повечето големи филмови и телевизионни студиа, както и с компании като Nike, Starbucks, Virgin America, Pepsi и Coke.
Като печели трафик и събира още по-прецизна информация за навиците и интересите на своите потребители, Twitter ще стане още по-ценен в корпоративния свят, тъй като рекламите ще бъдат много по-тясно таргетирани към целевата аудитория.
Единствената опасност за компанията е да разочарова голяма част от своите потребители, които биха предпочитали това пространство да остане свободно от реклами. Twitter обаче не може да си позволи този лукс, тъй като в крайна сметка бизнес без приходи не е бизнес.
Един от най-големите инвеститори в микроблогинг платформата и добре познат бизнесмен в Силициевата долина Рон Конуей също беше на събитието по повод редизайна й и коментира: "След време Twitter ще се монетизира прекрасно, каза той. Аз имам доверие на тези момчета."