Потребителите купуват козметика най-вече заради цената и марката

Покупките на козметика не намаляват въпреки кризата. Почти във всички региони по света пазарът расте. Изключение прави само САЩ, където за миналата година е отбелязан спад на продажбите, но резултатите за първата половина на 2010 г. показват раздвижване и обръщане на тенденцията. Това показва онлайн проучване на агенцията за пазарни изследвания "Нилсен". От компанията отбелязват, че въпреки че мненията и навиците на хората от различните части на света са различни, има едно нещо, което ги обединява - вниманието, което отделят на добрия външен вид.
Движещите сили
Близо 90% от участвалите в анкетата на "Нилсен" продължават да купуват козметични продукти, като процентът е най-голям в Латинска Америка, където положителен отговор са дали почти всички участващи в допитването. Цената, марката и мнението на приятелите са основните причини, които карат хората да купуват определен продукт. Близо 70% от потребителите казват, че стойността на продукта ги е накарала да си го купят. Процентът на анкетираните, посочили като основна причина за покупката марката е малко по-нисък - 65. Потребителите се влияят и от материалите в списанията, интернет и традиционните реклами. Фактор за избора на продукти са и тестерите, които компаниите пускат.
Рекламата има значение
Мотивите за избора на един или друг продукт са различни в различните региони по света. Потребителите от Азия най-много се влияят от интернет рекламите в сравнение с хората в останалите части по света. В този регион най-висок е и процентът на покупките, направени заради материали в списания или рекламни кампании. На обратния полюс са потребителите от Европа и Северна Америка. Техният избор се влияе най-малко от печатни или телевизионни реклами, материали в списания или интернет. Най-силният фактор за покупка в тези части на света е цената. Над 80% от северноамериканските потребители и 70% от европейските се съгласяват, че това е ключовата сила, която ги кара да предпочетат даден продукт.
Марките имат най-голямо значение за хората от Латинска Америка, където 72% от потребителите казват, че именно това ги е накарало да купуват. В тази част на света силно е влиянието на тестерите.
Козметика от супермаркета
Що се отнася до местата, откъдето хората пазаруват козметика, безспорната първа позиция се пада на супермаркетите. Около 60% от анкетираните казват, че ги предпочитат. Дрогериите и аптеките се нареждат на второ място, но с доста по-скромен резултат - 39 на сто от потребителите са посочили, че купуват от тези места. Козметичните магазини привличат около 33% от клиентите, а 22 на сто са отговорили, че пазаруват онлайн. Най-висок е процентът на покупки през интернет в Азия - 33. Двойно по-малко са потребителите от Европа и Латинска Америка, които са избрали този канал. Процентът на купуващите козметика онлайн в САЩ е още по-малък - 11.
Скъпа или евтина
Проучването на "Нилсен" показва, че повечето потребители смятат, че масовите и не толкова скъпи козметични продукти са също толкова добри, колкото премиум марките. Въпреки това отговорите зависят от конкретния вид продукт. Повече потребители (81%) са склонни да заменят скъпите продукти за коса с по-евтини. Процентът обаче намалява при козметиката за лице и достига 75 на сто.