Реклами трябва да увеличат с 5% туристите от ключови пазари
С 5% да се увеличат туристите от Германия, Русия и Великобритания, които посещават България, а приходите от тях да нараснат с 3 на сто. Това са целите на проект на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма за почти 8 млн. лв. по оперативната програма "Регионално развитие". По-голямата част от средствата са за рекламни кампании.
По данни на Министерството на икономиката през 2009 г. България е посетена от близо 1.3 млн. души от трите страни. Така, ако целта бъде постигната, туристите от тези държави трябва да се увеличат с около 66 хил. От министерството не представиха данни за приходите от посетителите от трите страни.
"Целта е още да се постигне и по-равномерно разпространение на туристическите услуги и намаляване на сезонността", обясни ръководителят на проекта Ася Генова. В кампаниите ще се използват телевизионните клипове, изработени от "Идо стил ТМ". Печатните, външните и интернет рекламите се правят от изпълнителите на поръчката.
Кампаниите в Германия и Русия започват през октомври. Проектът в Германия се прави от агенцията "Крес" на Красимир Гергов и германската "Медиа консулта" и струва над 2.4 млн. лв. без ДДС. Ще се рекламират морският, зимният, конгресният туризъм, както и алтернативните културен, кулинарен, СПА и спортен. Кампанията ще е насочена към активни хора между 25 и 44, пенсионери и пътуващи по бизнес.
Кампанията за руския пазар струва над 1.2 млн. лв. без ДДС и се прави от "Маг адвъртайзинг". Основният канал за реклама ще е телевизията.
Кампанията във Великобритания ще се забави. Първата поръчка за този пазар беше прекратена, а нова все още не е обявена. Индикативната й стойност е почти 2.5 млн. лв. Проектът и за трите пазара е до края на 2011 г.