Unilever се съгласи да закупи Alberto Culver за 3.7 млрд. долара

Unilever се съгласи да закупи Alberto Culver за 3.7 млрд. долара

Изпълнителният директор Пол Полман разширява бизнеса на компанията, като обогатява портфолиото с продукти за дома и лична употреба, което е част от плана му за удвояване на общите продажби.
Associated Press
Изпълнителният директор Пол Полман разширява бизнеса на компанията, като обогатява портфолиото с продукти за дома и лична употреба, което е част от плана му за удвояване на общите продажби.
Производителят на сапуните Dove, Unilever се съгласи да закупи Alberto Culver за 3.7 млрд. долара и така да прибави продуктите за грижа за коса VO5, Nexxus и TRESemme към своето портфолио, пише "Блумбърг". Unilever ще плати 37.50 долара за акция, което е с 19% повече от стойността им на борсата в петък.
Изпълнителният директор Пол Полман разширява бизнеса на компанията, като обогатява портфолиото с продукти за дома и лична употреба, което е част от плана му за удвояване на общите продажби. След закупуването на Bestfoods през 2000 г. Unilever през по-голямата част от десетилетието съкращаваше своите брандове. Полман пое поста през 2009 г. след кариера в Nestle и Procter&Gamble. Още в същата година той закупи продуктите за грижа за тялото на Sara Lee.
Alberto Culver реализира продажби за 1.6 млрд. долара и приходи преди данъци и амортизации за 250 млн. долара за миналата година. Придобиването на компанията ще направи Unilever лидер в производството на продукти за поддържане на косата, на второ място при предлагането на шампоани и на трето – за стайлинг продукти.
"Това е идеалната синергия, защото Alberto Culver е среден производител с някои наистина силни марки", заяви Виктория Колик, анализатор в лондонската Atlantic Equities. "TRESemme е перлата в коронота на компанията, която има доста високи продажби."
"Продуктите за лична хигиена са от стратегическо значение за Unilever и за постигане на бърз растеж", коментира Полман.