Unilever се съгласи да закупи Alberto Culver за 3.7 млрд. долара

Производителят на сапуните Dove, Unilever се съгласи да закупи Alberto Culver за 3.7 млрд. долара и така да прибави продуктите за грижа за коса VO5, Nexxus и TRESemme към своето портфолио, пише "Блумбърг". Unilever ще плати 37.50 долара за акция, което е с 19% повече от стойността им на борсата в петък.
Изпълнителният директор Пол Полман разширява бизнеса на компанията, като обогатява портфолиото с продукти за дома и лична употреба, което е част от плана му за удвояване на общите продажби. След закупуването на Bestfoods през 2000 г. Unilever през по-голямата част от десетилетието съкращаваше своите брандове. Полман пое поста през 2009 г. след кариера в Nestle и Procter&Gamble. Още в същата година той закупи продуктите за грижа за тялото на Sara Lee.
Alberto Culver реализира продажби за 1.6 млрд. долара и приходи преди данъци и амортизации за 250 млн. долара за миналата година. Придобиването на компанията ще направи Unilever лидер в производството на продукти за поддържане на косата, на второ място при предлагането на шампоани и на трето – за стайлинг продукти.
"Това е идеалната синергия, защото Alberto Culver е среден производител с някои наистина силни марки", заяви Виктория Колик, анализатор в лондонската Atlantic Equities. "TRESemme е перлата в коронота на компанията, която има доста високи продажби."
"Продуктите за лична хигиена са от стратегическо значение за Unilever и за постигане на бърз растеж", коментира Полман.