"Юниливър" купува сладоледите на ЕВГА

- Целта е световната компания да засили позицията си в Гърция |
Международната компания "Юниливър" (Unilever) купува част от бизнеса на гръцкия производител на храни и напитки ЕВГА (EVGA). Сделката е за марките сладолед на гръцката компания - едноименната EVGA, Scandal, Variete и Karabola, както и за дистрибуторската й мрежа.
Засега цената, която "Юниливър" ще плати за брандовете, не се съобщава, тъй като предстои покупката да бъде одобрена от антимонополните органи.
"Юниливър" присъства на гръцкия сладоледен пазар от години чрез марката "Алгида", която включва и продуктите Magic, Cornetto, Carte D’Or, Solero и Vienetta.
След придобиването на марките на ЕВГА част от сладоледеното производство на "Юниливър" ще се прехвърли в производствената база на фирмата в Атина. Продуктите, които ще се правят там, ще са както за гръцкия пазар, така и за износ. За целта 65 от служителите на ЕВГА ще преминат на работа при купувача. "От "Юниливър" очакват сделката да засили позициите им на гръцкия пазар и да разшири дистрибуторската им мрежа.
"Много съм доволен от това, че "Юниливър" ще работи заедно с ЕВГА - компанията, която разви гръцкия сладоледен пазар, пускайки местни марки. "Юниливър" ще използва всички възможности за растеж в страната въпреки трудната икономическа обстановка", каза директорът на международната компания за Гърция Спирос Десилас, цитиран на сайта на фирмата.
"Сигурен съм, че наследството на ЕВГА, както и опитът на компанията ще помогнат за успеха на "Алгида" в Гърция", каза вицепрезидентът на гръцката компанията Кирос Филипо.
През 2009 г. ЕВГА регистрира 32 млн. евро приходи от продажбата на сладолед.
"Юниливър" вече има производство в Гърция, след като през 2006 г. придоби производителя на храни и напитки ELAIS. Освен това през гръцкото поделение на компанията, което има 598 млн. евро оборот за 2009 г., се дистрибутират и останалите продукти на "Юниливър".
Произведените в Гърция сладоледи под марките на ЕВГА и "Алгида" се продават и в България, но отстъпват значително по пазарен дял на брандовете, които се произвеждат в страната. Допреди няколко години "Юниливър" имаше и фабрика в България, където се правеше маргаринът "Калиакра". Производството обаче беше прехвърлено в Румъния, откъдето се управлява и българският пазар.
Придобиването на част от ЕВГА е поредната сделка за "Юниливър". Наскоро компанията купи американския производител на продукти за коса Alberto Culver за 3.7 млрд. долара. Според данни на компанията това я прави номер едно на световния пазар за балсами за коса и я поставя на второ място на пазара на шампоани.