Набират се проекти за реклама на храни в ЕС

До 30 ноември сдружения на производители и търговци на храни могат да подадат проекти за промоционални програми на територията на държави от ЕС. Това става ясно от обявление на земеделското министерство. Безвъзмездното финансиране по програмата е 80% от стойността на проекта.
За финансирането могат да кандидатстват сдружения на производители или на производители и търговци, които имат поне 2- годишна история и членове, чийто пазарен дял за продуктите, обект на програмата, е най-малко 30 на сто. Те могат да рекламират даден продукт, например българско кисело мляко, но не и конкретни търговски марки.
Допустимите дейности по програмата са реклама в медиите, външна реклама, организиране на събития, участия по изложения, PR и др. Всички подадени проекти се пресяват първо на национално ниво, след което се изпращат и в Брюксел.
Практиката досега е показала, че с предимство се одобряват предложения, които са създадени от няколко държави-членки едновременно или са насочени към няколко държави едновременно.
Програмата за промоция на европейски храни допуска и реклама на продукти в държави извън ЕС. Конкурс за такива проекти се обявява през пролетта.
Досега има два одобрени проекта с българско участие, които са подадени от асоциацията на млекопреработвателите. Единият от тях е за реклама на българско саламурено сирене в Испания и Германия. Втората кампания, наречена "Европейско сирене, моля", се осъществява съвместно с кипърската асоциация на млекопреработватели и е насочена към Русия и Украйна.
Какво може да се рекламира? -пресни и преработени плодове и зеленчуци - ленено влакно - живи растения и продукти на цветарството - маслиново масло и трапезни маслини - растителни масла - мляко и млечни продукти - меса- пресни, охладени или замразени - мед и пчелни продукти - вина със защитени наименования - продукти със защитени наименования за произход и географско указание - храни с традиционно специфичен характер |