Българският туризъм ще бъде рекламиран пред българи

През декември ще стартира мащабна реклама на българския туризъм в България, чиято цел е да убеди туристите да прекарат почивката си в страната. Кампанията ще се изпълнява чрез телевизии, радиа, печатни издания, популярни интернет сайтове. Отделно от това са предвидени средства и външна реклама в центровете на градове и по ключовите междуградски пътища. Това стана ясно по време на представяне на кампанията, чиито организатор е икономическото министерство.
Тя се финансира по проект от европейската програма "Регионално развитие". До момента по него са сключени договори за малко над 2,1 млн. лв, съобщи зам.-министърът на икономиката Иво Маринов. Рекламната кампания на туризма се организира от консорциума "Проивент бизнес груп партнерс 3". От консорциума съобщиха, че в него влизат компаниите "Огилви", "Реформа адвъртайзинг", "Метрополис" и "24/7", които са си разпределили отделните дейности по изпълнението на поръчката. Обществената поръчка за организацията на промоционалните събития пък бе спечелена от дружеството "Публисис".
Според плана през декември ще започне излъчването на клипове по националните телевизии БНТ, БТВ и Нова телевизия, както и по кабелните канали "Диема", "Диема 2" и "Диема фемили". Отделно от това рекламата ще върви и по радиата БНР и Дарик радио, както и в 11 интернет сайта. Предвидени са и 70 рекламни карета и 40 туристически публикации в печатни медии, както и поставянето на 80 билборда в централните части на петте най-големи града на страната и по магистралите "Тракия" и "Хемус" и други ключови междуградски пътища.
Отделно от това ще бъдат провеждани журналистически турове, пресконференции и дискусии за българския туризъм. Предстои в интернет да бъде създаден и събитиен календар, в който граждани ще могат да попълват информация за слабопопулярни туристически събития в страната, да изпращат свои снимки и др. Икономическото министерство ще участва и в туристическите борси в страната.
Според проекта рекламата трябва да стигне до 2 млн. телевизионни зрители, 2 млн. радио слушатели, 200 хил. читатели на пресата, както и 2 млн. потребители на интернет. Целта е да бъдат представени както и летния и зимния туризъм, така и алтернативните форми- спа, културно познавателен, селски и еко туризъм.
Подробности очаквайте по-късно на www.dnevnik.bg и утре във в. "Дневник"