"Меркатор" започва да развива веригата "Рода" в България

20 хил. артикула ще има в един магазин |
Словенската верига за бързооборотни стоки "Меркатор", която стъпи преди година на българския пазар, започва да развива формата си "Рода" в страната. Това съобщиха от дружеството в сряда. До края на годината предстои да бъдат отворени три магазина от него, а съществуващият хипермаркет "Меркатор" в Стара Загора - ребрандиран. На този етап веригата "Меркатор" няма да бъде развивана, но управителят на компанията Бранко Мицич обясни, че се оглеждат всякакви варианти.
Преди година "Меркатор" отвори първия си хипермаркет в Стара Загора и планираше да стъпи в 7-те най-големи града в страната. Сега обаче компанията се насочва към другият си формат- "Рода", който е смесица между търговия на дребно и кеш&кери. Обяснението за промяната е по-добро приспособяване към местните условия. Според Мицич и "Рода" е един от най-силните брандове на компанията в Централна и Източна Европа.
Следващата седмица ще бъде отворен първият магазин от веригата, който ще се намира на бул. "Владимир Вазов" в София. В него са инвестирани 4 млн. евро, обясниха от компанията. Обектът ще бъде с търговска площ от над 4 хил. кв.м и асортимент от около 20 хил. артикула. Предстои отваряне и на магазини във варненския мол "Варна тауърс" и старозагорския "Галерия мол", съобщиха от компанията. Това трябва да се случи до края на годината.
Магазините "Рода" ще работят както с крайни клиенти, така и с търговци на едро. Самият дизайн на магазина също е пригоден към тази концепция. Така например се предвижда професионалните клиенти да могат да влизат в обекта от отделен вход, да бъдат обслужвани от отделни служители, да правят предварително поръчки на различни стоки и др. За пазаруване в магазина няма да се изискват специални карти, каквито има в класическите кеш&кери магазини като "Метро".
Съвсем скоро на българския пазар ще бъде даден старт и на друга верига със сходен формат - "Темпо". Тя е собственост на сръбската група "Делта макси", която е и основният конкурент на "Меркатор" в региона. "Делта макси" развива в България и веригата "Пикадили". Първата копка на магазин от веригата "Темпо" беше направена през март, а първият обект се очаква да отвори в началото на декември.
Обектът, който е част от столичния ритейл парк "Средец", е с търговска площ от 10 хил. кв.м. Клиентите също ще могат да купуват единични стоки или да пазаруват на едро. И в "Темпо" няма да има изискване за притежание на клиентски карти, съобщиха от компанията.