Yahoo! очаква сериозен ръст на пазара за интернет реклaма в Източна Евтопа

Според е-Аадемия българският пазар ще нарасне до 40 млн. лв. тази година |
Централна и Източна Европа ще движи ръста на пазара за интернет реклама в следващите години. Това заяви в интервю за "Дневник" търговският директор на Yahoo! за Европа Марвин Лиао. "Мисля, че в Централна и Източна Европа нещата са в ранен стадий, но ние осъзнаваме, че растежът ще е съсредоточен тук.
Ако сравним региона с другите - например Азия или Западна Европа, там насищането на интернет пазара е 70-80%, докато тук е около 30-40%. Очевидно това означава, че през следващите няколко години тук ще има голям растеж", посочи Лиао, който е един от лекторите на изложението за интернет реклама и маркетинг Webit. Участие във форума вземат мениджъри от някои от най-големите инернет компании в света - Yahoo!, Facebook, eBay.
Коментарът на Лиао съвпадна с данни на Европейския съвет за оптична връзка до дома (FTTH Council Europe), според които България е страната, която най-бързо в Европа прогресира с разпространението на интернет връзка чрез оптично влакно.
По данни на организацията около 5% от потребителите в страната имат оптична връзка, с което България се нарежда на 8-мо място в Европа. Проблем за страната обаче остaва ограниченото предлагане на интернет дoстъп, което е съсредоточено основно в градовете, а не достига до по-слабо населените места.
Търговският директор на Yahoo! каза още, че компанията му е обмисля завръщане на българския пазар. Преди две години технологичният концерн сключи партньорство с интернет компанията "Инвестор.БГ". На глобално ниво американската компания очаква социалните медии да отхапят сериозен дял от пазара на традиционните медии, което ще изстреля нагоре и пазара за интернет реклама.
"Българският пазар на интернет реклама ще стигне 40 млн. лв. тази година", прогнозира председателят на е-Академия Пламен Русев при откриването Webit.
"Десет на сто е очакваният ръст на инвестициите в интернет реклама и маркетинг през 2010 г. Макар и малък на фона на спадащите обеми за традиционна реклама този ръст показва потенциала на пазара, който тепърва ще се развива", коментира Русев.
Той посочи още, че половината от българското население вече е онлайн, а в големите градове процентът достига 65 на сто. "За някои стоки и услуги можем спокойно да твърдим, че над 20% от потребителите им могат да бъдат достигнати основно онлайн", посочва Русев.
В средата на октомври Бюрото по интерактивна реклама (IAB) и консултантската компания PricewaterhouseCoopers (PWC) публикуваха съвместен доклад, в който прогнозират безпрецедентни приходи от интернет реклама в САЩ тази година в размер на над 23 млрд. долара. Възстановяването на този пазар подчертава укрепването на бизнеса, който вече има допълнителен ресурс за реклама.
Очаквайте интервю с Марвин Лиао в понеделник