Силни собствени марки и качество срещу магазините с отстъпки

Силни собствени марки и качество срещу магазините с отстъпки

"Не се опитвайте да победите дискаунтърите (големи магазини, които предлагат ограничен асортимент на много ниски цени - бел. ред.) в собствената им игра - ниската цена. Това е нещо, което те правят перфектно. По-скоро бъдете умни и различни."
Това беше основният съвет, който изследователят на "Планет ритейл" (Planet retail) Матиас Куек даде на участниците в конференцията Retail in Detail. Той говори за това как търговците и доставчиците могат да отговорят на навлизането на вериги като "Пени" (Penny) и "Лидл" (Lidl) на българския пазар.
Един от съветите му беше търговците да се опитат да приличат на дискаунтъри, без всъщност да предлагат толкова ниски цени. "Освободете пространство в магазините, сложете палети между рафтовете. Хората свързват това с ниски цени", обясни Куек.
Той добави, че друга тактика в борбата с евтините вериги е развиването на собствените марки, повишаването на качеството им и наблягането на местния произход. При промоциите им не трябва да се набляга толкова на цената, а на качеството. Затова трябва да се инвестира в него, дори и само с промяна на опаковката.
Анализаторът на "Планет ритейл" посъветва търговците да разнообразяват промоциите си, но да внимават какво промотират. Куек предупреди, че специалните оферти за битови уреди и техника може да им изиграят лоша шега. "Ако продавате микровълнови фурни и те се развалят бързо, клиентите ще решат, че и останалите ви продукти не са добри", обясни Куек.
Изследване на агенцията за пазарни проучвания MEMRB

- 80% от покупките си в последната минута клиентите на традиционните магазини правят в дискаунтърите. Процентът при "модерните" купувачи, които предпочитат този тип обекти за бързи покупки, е 44.
- Половината от "модерните" потребители правят всекидневните си покупки и в двата вида обекти. Близо 60% от традиционните купувачи предпочитат неорганизираните магазини.
- Половината от "традиционните" потребители пазаруват за седмицата и в двата вида обекти. 86 на сто от модерните купувачи предпочитат веригите.